Ångest som sätter sig i kroppen

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1274098 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Ångest som sätter sig i kroppen
Jo, jag ska börja studera i höst. Bland annat social hållbarhet för nyanlända. Även juridiska frågor inom detta område.
Mitt fokus kommer ligga på oskyldiga HBTQ-människor flyr för sina liv från fängelse, tortyr, våldtäkter och mord pga sin tillhörighet inom HBTQ. Många nyanlända vågar inte berätta till migrationsverket då det är lika med dödligt våld i sina hemländer med att vara vilka dom är.

Tex en snubbe som jag känner hans pojkvän blev våldtagen av sina bröder när det kom fram att han var gay.
Han flydde till Sverige. Han har ett bra jobb och lever stabilt trots detta extremt hemska som hände honom.
Han är ett gott föredöme. En riktig jävla inspirationskälla för mej och många andra .
Vissa lyckas klara sig igenom det hemskaste.

Nej Cosmos jag kommer aldrig vara redo för behandling så länge det inte finns ett botemedel mot schizofreni.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 8 månader sedan #1274228 av Fantasio
Jag kanske har hälsoångest. Får smärtor i mellangärdet och till höger i bröstet, aldrig där jag tror hjärtat sitter. Jag vill ha hjälp, men vågar inte stå på mig. Tänk om de hittar något allvarligt...
Mer
3 år 8 månader sedan #1274234 av Geta
Fantasio,

Du har varit döende i minst 10 år. Ännu lever du.
Mer
3 år 8 månader sedan #1274254 av memphis
Vad kan man få för hjälp mot sin hälsoångest? Undrar för min syster också. Jag tycker terapi vore lämpligare än stesolid.
Mer
3 år 8 månader sedan #1274255 av mormor1
KBT kognitiv beteendeterapi
Mer
3 år 8 månader sedan #1274256 av Geta
Precis!