Ångest som sätter sig i kroppen

• Pimed
  • Pimed Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
18 aug 2020 00:57 - 18 aug 2020 04:27 #1274098 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Ångest som sätter sig i kroppen
Jo, jag ska börja studera i höst. Bland annat social hållbarhet för nyanlända. Även juridiska frågor inom detta område.
Mitt fokus kommer ligga på oskyldiga HBTQ-människor flyr för sina liv från fängelse, tortyr, våldtäkter och mord pga sin tillhörighet inom HBTQ. Många nyanlända vågar inte berätta till migrationsverket då det är lika med dödligt våld i sina hemländer med att vara vilka dom är.

Tex en snubbe som jag känner hans pojkvän blev våldtagen av sina bröder när det kom fram att han var gay.
Han flydde till Sverige. Han har ett bra jobb och lever stabilt trots detta extremt hemska som hände honom.
Han är ett gott föredöme. En riktig jävla inspirationskälla för mej och många andra .
Vissa lyckas klara sig igenom det hemskaste.

Nej Cosmos jag kommer aldrig vara redo för behandling så länge det inte finns ett botemedel mot schizofreni.
Last edit: 18 aug 2020 04:27 by Pimed.

Be Logga in ansluta till konversationen.

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
18 aug 2020 18:49 #1274228 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ångest som sätter sig i kroppen
Jag kanske har hälsoångest. Får smärtor i mellangärdet och till höger i bröstet, aldrig där jag tror hjärtat sitter. Jag vill ha hjälp, men vågar inte stå på mig. Tänk om de hittar något allvarligt...

Mer
18 aug 2020 19:04 #1274234 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ångest som sätter sig i kroppen
Fantasio,

Du har varit döende i minst 10 år. Ännu lever du.

Mer
18 aug 2020 19:52 #1274254 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ångest som sätter sig i kroppen
Vad kan man få för hjälp mot sin hälsoångest? Undrar för min syster också. Jag tycker terapi vore lämpligare än stesolid.

Mer
18 aug 2020 20:00 #1274255 av mormor1
Svar från mormor1 i ämnet Ångest som sätter sig i kroppen
KBT kognitiv beteendeterapi

Mer
18 aug 2020 20:02 #1274256 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ångest som sätter sig i kroppen
Precis!

Mer
19 aug 2020 13:10 #1274332 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ångest som sätter sig i kroppen

Fantasio skrev: Jag kanske har hälsoångest. Får smärtor i mellangärdet och till höger i bröstet, aldrig där jag tror hjärtat sitter. Jag vill ha hjälp, men vågar inte stå på mig. Tänk om de hittar något allvarligt...

De kollade ditt hjärta när du var inlagd nyligen med EKG och hittade inga fel. Ditt hjärta är friskt.

• Pimed
  • Pimed Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
19 aug 2020 16:36 #1274387 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Ångest som sätter sig i kroppen
Fast en undersökning visar att majoriteten av dom söker för bröstsmärtor på akuten trots EKG visar ingenting då får dom flera år senare konstaterat dom fått hjärt och kärlsjukdomar. Men det kanske inte stämmer?

Dessutom att ni säger emot Fantasio verkar som mobbning fast avsikten inte är det.

Fantasio om jag vore dig skulle jag göra hälsokontroll efter varje halv år hos vårdcentralen där dom undersöker hjärtat och allt. Så att du inte missar nånting. Sedan borde du oxå samtidigt som du kollar hjärtat kolla upp allt annat som tex prostatacancer för det är den vanligaste cancerformen vi män får.

Sidan laddades på: 0.214 sekunder