Dämpa rädslor

  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 7 månader sedan #4447 av Axons
Dämpa rädslor skapades av Axons
Jag tror att om man kunde dämpa rädslor så skulle de flesta symtom som röster och paranoida tankar försvinna efter ett tag. Själv har jag varit rädd, orolig, blyg och otrygg så länge som jag kan minnas och jag tror att detta har gjort att jag har utvecklat schizofreni. Jag har märkt att när jag tar benzo eller dricker alkohol så fungerar jag ganska normalt och mina symtom minskar väldigt mycket. Varför kan inte forskare försöka ta fram någon medicin som dämpar rädslor och som inte ger några biverkningar istället för att envisas med dopaminblockerare och dopaminstabiliserare? Efter årtionden med dessa mediciner utan några framgångar så borde väl även forskare förstå att de är ute på fel spår.

mvh/Orvar
Mer
19 år 7 månader sedan #4449 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Dämpa rädslor
Psykospsykoterapi och kognitiv beteendeterapi jobbar med att minska rädslor, fast på olika sätt... psykospsykoterapi bygger upp grundtryggheten, KBT jobbar med tänkandet och konkreta rädslor... har själv provat båda, tycker att de kompeterar varandra.... kanske nått sånt kan hjälpa dig bättre än att dämpa bort all rädsla med mediciner....
Mer
19 år 7 månader sedan #4452 av malik
Svar från malik i ämnet rädslor
alla har inte samma psykos som du vissa är inte rädda men hör röster ändå
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 7 månader sedan #4457 av Axons
Svar från Axons i ämnet Dämpa rädslor
Så ni är alltså inte rädda? Ni hör "bara" röster alltså. Då misstänker jag att jag inte lider av schizofreni eftersom jag hör inga röster och inte heller svarar jag på någon antipsykotika. Jag kanske bara är allmänt rädd.
Mer
19 år 7 månader sedan #4459 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dämpa rädslor
Jag tror också att schizofreni beror på rädsla,
skräck, blyghet och otrygghet.
Förvirring uppkommer när man känner sig
allmänt osäker.
Mer
19 år 7 månader sedan #4463 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Dämpa rädslor
Enorm otrygghet mest i form av framtidsångest i kombination med en känsla av utanförskap och stresskänslighet tror jag är anledningen till att jag fick schizofreni.