Psykotisk när jag sov...

Mer
17 år 1 månad sedan #71213 av ThinkTank
I natt när jag drömde var jag helt psykotisk... inte i vaket tillstånd men jag kommer ihåg drömmen... jag hade samma tankar som tidigare om hur jag var den stora hjälten... så hörde jag röster också som pratade med mig och testade och terroriserade mig... skönt att inte vara psykotisk såhär i vaket tillstånd...

har någon varit med om något liknande?
Mer
17 år 1 månad sedan #71215 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Psykotisk när jag sov...
Jo, jag har drömt i sömnen om att jag fick återfall igen.. :cry: jobbigt!

Men skönt att vakna ur, igen.. :lol:
Mer
17 år 1 månad sedan #71219 av Saari
Svar från Saari i ämnet Psykotisk när jag sov...
Jag drömmer alltid att folk lämnar mig, på ett eller annat vis. Annars brukar jag kunna drömma om att jag skadar mig själv, det brukar vara de gånger jag faktiskt drömmer i färg. Rött rött rött.
Mer
17 år 1 månad sedan #71226 av Rosa
Svar från Rosa i ämnet Psykotisk när jag sov...
jag drömmer också folk lämnar mig och att de skriker att de inte tycker om mig egentligen och att de hela tiden hatat mig. och jag skriker åt dem och blir så arg men jag har svårt att prata eller röra mig och kan inte skrika...och så drömmer jag att jag förlorar vettet totalt och eller blir besatt av onda andar..
Mer
17 år 1 månad sedan #71229 av ThinkTank
Svar från ThinkTank i ämnet Psykotisk när jag sov...
Jo... därför jag var verkligen psykotisk när jag sov nu... jag hörde röster och kommunicerade med dem... istället för att bara inse att de var hallucinationer... som jag visserligen insåg men inte riktigt... jag är orolig över att börja höra röster igen och tro att det är röster och inte bara min egen hjärna som hallucinerar...

Det är så sjukt att man kan tro att man pratar med andra människor, som jag gjorde i min dröm, då det egentligen inte är någon annan än ens egen hjärna som hallucinerar... det är det man måste tänka på när man hör röster... att man hör hallucinationer... man pratar inte med någon annan utan man hör bara hallucinationer... hjärnan som hallucinerar och pratar med en. När man drömmer dock, och när man är psykotisk, inser man inte att det man hör inte är röster med egenskaper, man inser inte att det inte är personer eller varelser man pratar med utan att det bara är ens egen hjärna som hallucinerar och gör ljud. ATt det inte är främmande personer man pratar med utan bara hjärnan som hallucinerar. Det är verkligen konstigt :)