Hade Hitler Aspergers syndrom?

Mer
15 år 3 veckor sedan #205299 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hade Hitler Aspergers syndrom?
vad har det med samhället att göra?
så man måste vara en idiot för att man inte vill bli en historisk idiot?
Mer
15 år 3 veckor sedan #205303 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hade Hitler Aspergers syndrom?
alla som låtsas vara så objektiva i sin tolkninig,alla tar med sig något subjektiv i en överläggning
Mer
15 år 3 veckor sedan #205483 av MsTibbs

Gäst skrev: snarare är väl frågan hur pass intelligent det är att mörda oskyldiga människor?Anser att det är korkat ur en enbart kall intellektuell synvinkel.& så klart oempatiskt ur en subjektiv känslomässig.Om man nu vill skilja intellekt och känsla så pass mycket åt dvs.Har tyskj******a vunnit något på detta menar du?


Man är intelligent om man bygger atombomber.
Men för det behöver det inte vara intelligent (bra) att bygga sådana.
Viktig skillnad. Jag tror Hitler var intelligent.
Vad han gjorde med sin intelligens är en helt annan fråga.
Mer
15 år 3 veckor sedan #205489 av Admin1
Ett som är säkert med Hitler var att han mot slutet hade Parkinsons sjukdom. Jag har sett filmbilder på darrningar i ena handen.
Mer
15 år 3 veckor sedan #205494 av ak
Svar från ak i ämnet Hade Hitler Aspergers syndrom?
Jag såg en dokumentär om Hitlers hälsa och han led av mycket, tog knark i slutskedet också. Bland annat hade han något inälvsproblem som gjorde att han blev vegetarian, vilket försämrade hans matsmältning rejält. Parkinsons hade han också vill jag minnas.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 3 veckor sedan #205538 av Jocke
Jag undrar om Hitler ändå vann kriget om fantasin? Varför använder vi Hitler som en frontfigur för ondskan? Tror faktiskt att fantasiriket har en tusenårig rike. Känner faktiskt hur mycket av nazismens värderingar som speglar våra tankar varje dag får en rot i hur människan värderar allt i intelligens och dumheter. Tävlandet anser jag vara en del av nazismens gro-ground. Att man spelar ut olika krafter mot varandra för att mäta hur långt människan är kapabel att prestera i sina bästa (värsta) stunder.

Att man då dessutom rapporterar om dessa envig till vissa kanaler för att få information. Jag känner att mänskligheten bör anamma att dessa handikappade och svaga människor utgör grunden för vår medmänsklighet. Att man delar gemenskap för att känna en glädje är enormt viktigt, det är denna glädje sporten frammanar, ett slags eggande av hur elitismen prioriteras framför äldre och begåvningshandikappade. Ser hur dyrkandet har uppmuntrats genom alla tider.

Men jag kan ge mig fan på att Oppenheimer antog utmaningen att bygga en atombomb på rekordtid. Han insåg nog konsekvenserna av sitt handlande vid första sprängningen i Nevada-öknen.

Vars är världen på väg?