Gärdestad vill ändra attityden till schizofreni

Mer
Mer
12 år 6 månader sedan #436850 av Geta
Vem släppte ut rykten om att Gärdestad hade mördat Olof Palme?
Brodern måste vara minst lika begåvad om det är han som har skrivit
de kluriga texterna till musiken.
Mer
12 år 6 månader sedan #436851 av wasp
Varför skulle Ted Gärdestad mörda Olof Palme? Lika begåvat att sprida ut sådana rykten som i en av Hasse och Tages Lindeman dialoger, där Tage frågar Hasse om han är troende. Men han trodde på Robert Lind från Kramfors.
Mer
12 år 6 månader sedan #436863 av Nissegossen
Ted Gärdestad tog livet av sig samma dag som han fick veta att han hade Schizofreni. Diagnosen talade läkaren om i ett telefonsamtal till Ted Gärdestad. Järnvägen fanns bara meter ifrån tomten. Typisk impulshandling...

Vad hade hänt om <!-- w --> www.viska.se <!-- w --> funnits då?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 6 månader sedan #436864 av Geta
På foton av Ted Gärdestad som togs de sista åren som han levde så har han ett typiskt utseende som man får när man står på antipsykotika. Det kan inte ha kommit som en blixt från klar himmel det här att han fick diagnosen schizofreni.
Mer
12 år 6 månader sedan #436870 av Nissegossen
Geta

Det är komplicerat för psykisk sjukdom talade man inte om inom familjen. Detta för att de tog i det läget avstånd ifrån psykiskt sjuka och speciellt Schizofreni. Det var tabu att ha den sjukdomen.

Brodern Kenneth har av allt att döma, ändrat sin syn på Schizofreni och han är en av våra starkaste supportrar i dagens läge. Han gick nog in för att ta reda på vad det innebar att ha sjukdomen och han gör en fin insats för oss som har sjukdomen.
Det skulle inte alls förvåna mig om han faktiskt skrivit på viska som gäst en gång i tiden!

Här ett sök på viska angående Ted Gärdestad. Jag sökte på Google om samma sak men länkarna är för gamla på viska, annars hade jag plockat fram just det inlägg, där Kenneth Gärdestad troligtvis skrivit på viska

viska.se/index.php/soek?searchwo ... phrase=all

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum