Kvinna rymde från psykiatriavdelning

Mer
8 år 11 månader sedan #742211 av Nissegossen
Ja, läs mer i Expressen www.expressen.se/nyheter/kvinna- ... avdelning/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #742212 av Geta
"Vi har jättemånga som är efterlysta. Vi har precis efterlyst en person som har pipit i väg från vanliga psykiatrin." :rotfl
Mer
8 år 11 månader sedan #742223 av Nissegossen
På 90-talet var jag på café aveny här i stan. Det var ett kristet fik mitt på avenyn och det stället frekventerade jag. Vid borden längst in satt ungdomar som ofta kom från "träsket" dvs Östra Nordstan som de kallade för träsket.

I alla fall kom det in en kvinna djupt störd och det syntes att hon var psykotisk och jag tyckte efter ett tag att någon skulle ringa polisen för ett omhändertagande. Jag fick låna fikets telefon och ringde polisen. Jag bad om civila poliser, men de kom och var uniformerade och de pratade med kvinnan.

I alla fall förstod de ju att hon var sjuk, men de sade att i nuläget kan vi inte ta in henne. Efter en del tjafs så kom piketen och de ställde henne mot väggen med frågor haglande över henne, medan den polis jag talat med gick i hennes väska tog personnumret och tog det över polisradion varpå han kommer in och sade att vi tar in henne, hon är efterlyst från Lillhagen. Vet fortfarande inte vem hon är har varken förr eller senare träffat på henne.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #742688 av Traxerity
Hur i helvete lyckades hon komma ut? Är där inte flera låsta dörrar för att komma ut eller har hon stulit en sjukvårdares nycklar?
Mer
8 år 11 månader sedan #742690 av lärjungenMatteus
Herren välsigne dig och bevare dig.
Mer
8 år 11 månader sedan #742691 av Utomjordingen
När jag var tvångsinlagd i början så var jag alltid tvungen att gå med en vårdare om jag skulle ut en sväng nästan under 1 helt år. Jag hade lätt kunna rymma men gjorde inte detta eftersom jag ville bygga upp ett förtroende för psykiatrin. Tror inte än idag att dom litar på mig riktigt eftersom jag nu är tvungen att ta injektion varannan vecka. Det är svårt att få förtroende när man är psykisk sjuk - tycker jag!