Kvinna rymde från psykiatriavdelning

Mer
8 år 11 månader sedan #745133 av Tessa35
Kommer faktiskt inte ihåg var vi satt. Men kommer ihåg att det var ett härligt ställe. När las det ner?
Mer
8 år 11 månader sedan #745137 av Nissegossen
Tja, de kan ju inte hålla en inlåst hur länge som helst. Om inte annat får man gå ut i sällskap med vårdare om man låg på sluten avdelning med låst entrédörr. Om man inte låg på LPT och det då var en öppen avdelning fick man ju gå ut som man ville och kunde då ta med sig hem allt vad man hade med sig på avd. Samt att man då hade permissioner för att åka hem exv under helger.

Man fick oftast också frigång inom området för det mesta, även om det var sluten avd, men då var man tvungen att vara inne på avd, vid en bestämd tidpunkt.

En gång hade jag frigång på området, men det var inte sagt någon tidpunkt jag skulle vara inne. Jag gick ut tidigt på morgonen tog bussen till stan till centralstation, köpte en biljett till Stockholm och åkte dit med tåget, jag var djupt psykotisk och trodde att det var den gamle Kungen Gustav V som var med på tåget, helt snurrigt alltså. Kom till Stockholm satte mig ned på Stockholms central på fiket tog mig en smörgås och en kopp kaffe. Varpå rösterna säger till mig åk hem!

Köpte en biljett till Göteborg satte mig på tåget och åkte "hem", tog bussen till Lillhagen och kliver in samtidigt som nattpersonalen kom 21.00 och jag sade till hon som öppnade dörren, nu har jag varit i Stockholm, varpå hon skrattade och log....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #745138 av Nissegossen
Någon gång runt mitten av 90-talet har jag för mig att Musikcafé Aveny lades ned. Det lades ned, men jag lämnade stället innan dess, jag var då trött på stället samt att jag gick istället till ett Allaktivitetshus, Gyllenkroken som fortfarande ligger vid Svingeln i det gamla kvinnofängelset, precis innan trafiksnurran Tingstadstunneln mellan Svingeln och Olskroken.

Innan dess låg Gyllenkroken på Gyllenkroksgatan i Krokslätt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum