Personporträtt/intervju för tidning

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #46700 av
Hej, jag har läst en del bland inläggen på forumet och märker att det finns väldigt intressanta människor här. Jag har alltid varit intresserad av schizofreni och framförallt vanföreställningar och hur de upplevs.

Jag är frilansande journalist och bor i Hässleholm i Skåne. Min fråga är om det finns någon i närheten som känner för att berätta om sig själva och om sin schizofreni.

Jag skulle gärna hänga med någon under en längre tid och få en så komplett bild som möjligt.

Jag heter Fredrik och är 23 år. Mina texter skriver jag för seriösa dagstidningar.

Maila mig på [u:1bnh5v3i]golva_mig@hotmail.com[/u:1bnh5v3i] om du är intresserad och bor i närheten av Skåne.

/Fredrik
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #46703 av
Alltså <!-- e --><a href="mailto:golva_mig@hotmail.com]golva_mig@hotmail.com[/url]<!-- e -->

För tydlighet
Mer
17 år 8 månader sedan #46725 av Admin1
Hej!

Jag tror nog att du kan få tag i någon i Skåne eller Göteborg. Det brukar alltid vara någon som ställer upp. Jag skall omnämna ditt önskemål i nyhetsbrevet, som går ut till 119 medlemmar på fredag.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #46731 av
Vad bra!

Närhet till Skåne är viktigt som sagt.

Allra roligast är om det är någon mellan 20-30.

Jag tackar för hjälpen.

/Fredrik
Mer
17 år 8 månader sedan #47102 av JournalistFredrik
Än så länge är det ingen som är sugen på att intervjuas. Ni som inte vill vara med, varför? Kan vara bra att veta för mig som letar. Namn och bild i texten är inte ett måste om det är ett problem.

Skriv gärna och kommentera mitt förslag. Både för och emot. Du kanske inte är intresserad av att vara med, eller kanske inte vågar? Jag vet själv att jag hade haft svårt för att låta någon intervjua mig. Man vill ju att det ska bli bra och så vidare.

Bör man skriva om schizofreni i dagstidningar eller inte?

Jag ska eventuellt upp till Stockholm om några veckor så om du bor där så kanske det går att lösa också.

/Fredrik
Mer
17 år 8 månader sedan #47106 av Nissegossen
Jag bor ju i GBG, så det är ju inte precis i närheten!

Men skulle du ha vägarna förbi kan du ju alltid titta in (Mejla ditt telenummer först, så vi kan pratas vid).

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum