Nicole, 22, tog sitt liv inne på rättspsyk: ”Försökte få hjälp”

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1129845 av Nissegossen
RÅNGEDALA. Efter flera år med missbruk och kriminalitet såg hon den slutna rättspsykiatriska vården som en chans att vända livet rätt igen.

Men i stället för samtal fick Nicole Tomlinson mer tabletter – och demonerna i huvudet växte sig starkare.

Vid en nattrond hittade en vårdare 22-åringen livlös på golvet vid sin säng.

– Ingen som är så ung ska behöva dö, säger mamma Isabell.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dpA99/nico...yk-forsokte-fa-hjalp

www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmRR54/chef...identifierat-brister

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Nissegossen.
  • Metrogirl
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1129856 av Metrogirl
Om dem sätter in rätt medicin i början kan dem nog släppas tidigt

det verkar bli värre med tiden där
Mer
5 år 3 månader sedan #1129955 av Cider
Bara för att det i teorin finns kurator (och/eller psykolog) knutna till psyk slutenvård och i detta fallet rättspsyk betyder inte de att de är tillgängliga när man som patient behöver dom. Jag tror det är vanligare att man inte får träffa dom.

Undrar vad som stod i hennes vårdplan.
Mer
5 år 3 månader sedan #1129956 av Zoidar
Trista nyheter :(

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 3 månader sedan #1129962 av Amandara
Det är synd om missbrukare. Deras hjärna är kidnappad av drogen. Jag drogat light med snus och min hjärna är oxå kidnappad av drogen. Håller jag upp några dagar så blir jag precis galen efter drogen....efter snus. Och då är det en laglig och mild drog. Det ger liksom inget att snusa man håller bara suget man får när man slutar borta. Jag är en missbrukspersonlighet jag går till ytterligheter....tyngre droger tex heroin skulle vara förfärlig för mig. Jag testar aldrig tyngre droger för att jag är en missbrukspersonlighet...Jag skulle säkert trilla dit så det osar om det.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1130010 av RainDrops
Det är mestadels känsliga ämnen man tar livet av sig tex pga man har blivit utsatt för sexuella övergrepp och man har tex pga i sin tur såna fantasier om man själv skulle få barn att man skulle i sin tur skada sina egna barn men ingen vågar prata om det och det blir för tungt att man tar livet av sig!

Jag känner tex en person som har självmordstankar för han har mördat en annan människa och har inget att vända sig till för psykiatrin och psykolog har inte tystnadsplikt om såna saker

Och det är över min döda kropp att jag avslöjar vem det är eller en hypotes