Gretahypen har gått för långt

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1153966 av Cosmos

Klanggedin skrev: Knappast.. Det handlar om en mediargrej som har blivit stor p.g.a. hennes oskyldiga blå ögon..
Någon så oskuldsfull måste väl tro på rätt när vi vuxna är så förvanskade.
Hon är en symbol för det rätta eftersom hon ser saker så svart och vitt.

Hon må ha rätt i att jorden behövs tas vara på. Jag är inte säker på att hon gör något mer än att presentera det som är politiskt korrekt fast som okunnig i hur världen fungerar. NAIVT.


Precis min åsikt också.

Richard skrev: Vi får väl se...

Om 3 år är det riksdagsval igen, de som är 15 nu, får rösta då!

Om 5 år är det EU-val igen, de som är 13 nu, får rösta då!


Men det är väl fortfarande 20-årsgräns för att handla på bolaget?

Enligt nya rön, publicerade 2014, har den globala uppvärmningen stannat av sedan 1998. Något att fundera på för dagens klimathysteriker.

www.svt.se/nyheter/utrikes/klimatforskar...mningen-vagen:nyh:lp
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153984 av Geta
Var inte förra sommaren väldigt het i flera månader med torka och skogsbränder. Nu på våren har det redan startat skogsbränder. Skörden minskade förra året på grund av torkan. Grundvattnet står lågt idag i Sverige. De som inte
har borrade brunnar eller kommunalt vatten, saknar i många fall vatten. Insekterna törstade ihjäl.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 11 månader sedan #1154030 av Cosmos
Visst var förra sommaren ovanligt varm, men sommaren innan var den kallaste på 100 år. Vädret varierar på ett oförutsägbart sätt år från år.
Mer
4 år 11 månader sedan #1154032 av Geta
Politikerna är bekymrade över att Sverigebilden utomlands idag mest förknippas med bilbränder. Förr var Sverigebilden Pippi Långstrump. Är det inte bra om Sverige associeras med Greta Thunberg i stället för bilbränder?
Mer
4 år 11 månader sedan #1154039 av Klanggedin
In ya face nature lovers... Jag njuter mer av vädret än ni. Det är bara för att jag tar det som det är!
Mer
4 år 11 månader sedan #1154043 av Geta
Jag njöt inte av förra sommarens väder. Blev helt utslagen. Orkade ingenting. Många mer än normalt dog.