Basinkomst föder tillit och dödar utanförskap

Mer
4 år 5 månader sedan #1205033 av memphis
Ja men det är ju inte sant. Familjer är väldigt olika i behov. Därför tycker jag barnbidraget i dess nuvarande form är helt fel.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205088 av Nissegossen

Recard2016 skrev:

Jobbar du NG? Om inte ska du dö!


Är pensionerad med rätt att få pension, vad arbetar du själv med? Om inte är du dömd med den dom du själv mäter med mot andra, det råkar stå i Bibeln också det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1205114 av krokus

Geta skrev: Elever med funktionsnedsättning kan vara för störande för övriga elever i en vanlig klass.

När jag gick i mellanstadiet (10-12 års ålder) var det en pojke i min klass som alltid fick sitta ensam. Han hade nog ADHD. Då tyckte jag att han var skitjobbig, som pratade och stökade hela tiden.

Nu i efterhand tycker jag synd om honom, eftersom han aldrig fick sitta bredvid någon. Det var lärarens idé att han skulle sitta ensam.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1205126 av IngeF

Geta skrev: Barnbidraget som ges till alla är för att inte någon grupp ska pekas ut som mer behövande.

At mer og mer behovprøves i velferdsstaten er på et vis et tveegget sverd som kan skape misunnelse og forakt. Også dem som arbeider og betaler skatt har krav på å få noe for skattepengene.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205133 av Geta
Mer
4 år 5 månader sedan #1205136 av IngeF
Mange har forslått økning i barnetrygd for å stimulere til flere fødsler. De grønne synes vi skal slutte å få barn. Barn er ikke klimanøytrale.