Apati och tristess

Mer
4 år 5 dagar sedan #1246990 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Apati och tristess
På den tiden för akut psykos var en avd avbalkad med låst dörr till övriga avd det utrymmet kallades stormen där låg också bältesrummet rum 13 humor i bara rumsnumret

Från stormen hamnade man på andra sidan där var man sedan tills man skrevs ut.

På klinik II som jag var först på hade vi mycket av aktiviteter och resor en resa till London som jag inte var med på även en resa till Köpenhamn vi hade också aktiviteter utanför sjukhuset vi lagade mat ordnade dans vi hade kroppskännedom vilket gjorde att jag blev förtjust i att kunna ge massage en resa med buss eller tåg upp i Bohuslän där vi tog en skärgårds åt till Dyrön där vi fick bo i en villa en fiskarstuga köpte krabbor direkt från båten på bryggan en sommar att minnas. Samt en hel del annat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 dagar sedan #1246992 av Geta
Svar från Geta i ämnet Apati och tristess
På den tiden var stimulans A och O i psykiatrin. Det fanns pengar.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 dagar sedan #1246994 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Apati och tristess
Instämmer med maxjohan väldigt bra sagt, träffande punkter, instämmer även med det Nisse gossen sa.
Mer
4 år 4 dagar sedan #1247116 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Apati och tristess
Vanliga personer filtrerar bort oviktiga sinnesintryck i thalamus, men vi saknar den förmågan och då får hjärnan för mycket sinnesintryck att tolka och då blir man mer psykotisk. Känner man sig psykotisk så skall man vila och ha det lugnt och tyst hemma. Man kan då snabbt förbättras.