Guide: 8 olika typer av vegetariska dieter

Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1270398 av Nissegossen
De tvistade i den första församlingen efter Jesus stod upp och drogs upp, den första kristna församlingen i Jerusalem, det hade uppstått ett problem när någon ville äta vegetariskt.

Petrus sade att den som vill äta vegetariskt är det mellan honom och Gud. Jesus sade själv all mat är fri, någonstans var det Petrus som fick se en syn det som sänktes ned tre gånger var en duk med även sådana djur som judarna inte åt, han fick höra stå upp slakta och ät. Petrus svarade bort det jag får inte äta sådant, då sänktes duken ned stå upp slakta och ät, det Gud förklarar rent skall du inte säga nej till.

Strax efter kommer en Romersk soldat och säger vår befälhavare söker dig, följ med. Till saken, Judarna hade inte för vana att gå till Icke Judar, men med synen i färskt minne följde han med och gästade han befälhavaren som sade berätta om Jesus, han berättade och där blev 500 man frälsta.

Ang första församlingen ja, visst får man vara vegetarian, men det är en sak mellan honom och Gud, andra får äta vad de vill. Där står jag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 8 månader sedan #1270401 av Geta
Det är svårt att vara renlärig. Det ingår mycket moralism i hur man äter.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1270421 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Guide: 8 olika typer av vegetariska dieter
Handlar inte om att jag inte lever som jag lär. Utan det är fakta.

Jag är iaf öppen om mina begränsningar och hycklar inte om det. Ja jag måste äta kött ibland för att inte bli sjuk.

Sen om man vill äta mängder av kött är fullständigt upp till var och en, men man har sett bara fördelar och väldigt bra saker med folk som är helt vegetarianer. Dessutom mycket bättre fysisk hälsa och dessutom mår man psykiskt mycket bättre. Jag känner att jag mår mycket bättre med vegetarisk mat men till en viss gräns. När jag blir sjuk och måste äta lite kött. Men vi behöver inte äta så i närheten mycket kött som det slaktas.