Tankesvårigheter

Mer
9 år 3 månader sedan #714483 av koi
Svar från koi i ämnet Tankesvårigheter
Jag har tankesvårigheter. Jag har medicin. Abilify 25 mg. Tror mina tankesvårigheter beror på dåligt minne. Närminne. Jag har svår att läsa långa stycken för jag minns inte vad jag läst och hittar inte var jag började glömma och får börja om helt.

Tror det blir värre utan medicin. Utan medicin blir jag psykotisk och då tänker jag ännu sämre.
Mer
9 år 3 månader sedan #714491 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Tankesvårigheter
Klockan03; jag blir euforisk av medicin nämligen Litium.... skulle jag sluta med den :så får jag nog mer
ångest som min läkare säger; det är bättre att ha lite eufori än ångest för då får man mera hjärnceller, men jag skulle om jag kunde sluta tvärt med Litiumet... :tänk
  • Klockan03
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
9 år 3 månader sedan #714550 av Klockan03
Svar från Klockan03 i ämnet Tankesvårigheter

Admin1 skrev: Tankeförmågan kan förbättras lite av antipsykotika, men det är inga stora skillnader.


Konstigt, då jag upplever stor skillnad på tankeverksamheten trots låg dos. När jag har ämnet risperidon i kroppen så kan jag prata utan att upplevas allt för störd av det inre.

Är 25 mg låg dos? Har läst att det är vanlig dos vid underhållsbehandling men läkare vill höja hela tiden då de påstår att den är låg.
Mer
9 år 3 månader sedan #714660 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tankesvårigheter
Antar det är 25 mg Risperdal Consta du får varannan vecka. Det är lägsta dosen och motsvarar lägre än 4 mg Risperdal i tablettform per dag.
Mer
9 år 3 månader sedan #714718 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Tankesvårigheter
Jag har en irriterande tvångsgifte om att jag vill dö......men det tänker jag inte göra.
  • Klockan03
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
9 år 3 månader sedan #715732 av Klockan03
Svar från Klockan03 i ämnet Tankesvårigheter
Är nedstämd och har suicidala tankar, men det är så det har kommit att bli. Kommer ändå inte agera på några suicidala tankar som det är nu. Fungerar normalt och kan konversera.
Jag är mycket fundersam över det jag upplevt dock. Psykotiska symptom i perioder, eufori i perioder nu på senare tid utan maniska tendenser.

Schizoaffektiv, är det någonting som går i skov och man fungerar normalt där emellan? Är som sagt stabil på ett sätt som jag inte varit tidigare nu men nedstämdhet och destruktiva tankar lever vidare kanske på grund av vissa omständigheter.

Men frågan är alltså om schizoaffektiv går i skov och man blir bättre och är utan psykotiska symptom under perioder men att viss depression återstår? Hur länge varar dessa symptomfria perioder? Behöver veta om jag behöver vara orolig för att det jag upplevt den senaste tiden på något sätt återvänder. Vet inte ens om jag är i någonting nu, vet ej vad jag skall tro.

Mycket tacksam för svar. Ha det bra.

(kan bli lite osammanhängande)