Jag schizo?

Mer
14 år 4 månader sedan #260345 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag schizo?
Som sagt fördelen med att klassas som schizo är att
man utan vidare resonemang får sjukersättning.
Stigmatiseringen får man ta med på köpet.
Mer
14 år 4 månader sedan #260346 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Jag schizo?
Ja. Hoppas det blir något som funkar bäst för dig i slutänden. OCh inte bara just nu, utan i långa längden också. Många diagnoser får man ju dras med ett tag, även om man själv anser sig må bättre så småningom.
Mer
14 år 4 månader sedan #260349 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Jag schizo?
I somras fick Krille frågan på akutpsyk om jag hade fått schizofreni diagnos. (Han fick tala med läkaren i enrum - utan mig.)
Läkaren där hade ingen aning om vad DID var. :lol: Egentligen inget att skratta åt, för man blir felbedömd ofta. Jag som patient eller någon annan får då försöka förklara vad DID är. Känns lite fel. Krille fick förklara detta för läkaren som verkade inte veta mycket alls.
Jag har beställt journaler. Så det ska bli intressant att få veta vad det står i dom efter det besöket.
Mer
14 år 4 månader sedan #260358 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Jag schizo?
Tonics journal; Patientens sambo har en vanföreställning om att patienten är flera personer. Kanske ett omedvetet önskemål om ett eget litet harem.

Att en läkare på psyk som inte känner till DID är inte klokt. Herregud!
Mer
14 år 4 månader sedan #260361 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Jag schizo?
Ja jaa, det är ju någonstans väldigt skrattretande! :lol: ...och lite skrämmande, men så är det. Det är inte första gången det hänt heller.
Tikki DID anses som något väldigt exotiskt. Så de vill ofta tilldela mig någon annan diagnos istället. Det bygger ju enbart på okunskap... Kan ju inte vara något annat? :rolleyes:
Varför läkare inte får tillräckligt med information om traumatiserade människor är en gåta.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #260369 av trance
Svar från trance i ämnet Jag schizo?
traumarelaterade störningar är aldrig populärt någonstans, helst ska det inte finnas öht. bara om man nämner nåt sånt i förbigående när man pratar psykisk sjukdom med någon så blir det tunga suckar och himlande ögon.