Vad har jag för diagnos? (långt)

Mer
13 år 6 månader sedan #343705 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 6 månader sedan #343753 av Admin1
Har du psykoser vid enbart depression eller mani, så tyder det på bipolär. Det finns också psykotiska depressioner, där man får kortvariga psykoser vid depression.

Vid schizoaffektiv får man psykoser även under perioder utan depression eller mani och den skiljer sig på den punkten från bipolär.
Mer
13 år 6 månader sedan #343785 av Traxerity
Jag sitter med mixed states bipolär och det är inte helt lätt att ha en sådan sjukdom eftersom man blir lätt irriterad på vissa saker och humöret svänger som tarzan vissa dagar kan man få dåliga tankar och nedstämdhet och känna sig hopplös mja mycket skit kan hända
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #343884 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Vad har jag för diagnos? (långt)
Tack alla för era svar. Jag får nog nöja mig med de diagnoser jag har nu, men kan liksom inte låta bli att vara nyfiken. Jag får mycket hjälp med de diagnoserna, så det är inte det att jag vill ha mer hjälp. Det som finns i vår familj är främst depression. Så det är inte konstigt att jag också drabbars av det.
Mer
13 år 6 månader sedan #343895 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #343945 av
Jag tycker ändå det låter lite som borderline. Annars kan det vara cykloid psykos, eller schizoaffektiv störning, om nu inte det är samma sak som cykloid psykos. Jag har för mig att det liknar bipolär.