Vilande schizofreni?

Mer
10 år 1 månad sedan #654329 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vilande schizofreni?
Jag har också en del dumt på min dator. Men jag har det på en krypterad partition i fall att. Det vore något att tänka på i framtiden.

www.truecrypt.org/

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 1 månad sedan #654368 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilande schizofreni?
Jag tycker inte alls att min schizofreni är vilande trots att jag tar antipsykotika. Jag har symtom varje dag.
Mer
10 år 1 månad sedan #654397 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vilande schizofreni?
Du har ju Aspergers, som före 1980 kallades för barndomsschizofreni, så Aspergers och schizofreni är lite besläktat. Det som ger likheten främst är väl att en med Aspergers kan få psykoser, men de är stressutlösta och upphör när stressen upphör. Vid schizofreni är inte psykoserna enbart stressutlösta utan kan komma när som helst.
Mer
10 år 1 månad sedan #654412 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Vilande schizofreni?
Jag önskar att min Schizofreni ville vila ett tag...Tänk så skönt...Försök att tänka på vad du skriver ibland Richard jag vet ibland är det svårt när man är upp i varv i sina fantasier som man ofta ej tar till men ändå..dina hyss leder bara till strul för dig...Lycka till :kram
Mer
10 år 1 månad sedan #654431 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vilande schizofreni?
Här finns en färsk artikel om schizofreni och autism:

www.autismdailynewscast.com/auti ... urel-joss/
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 1 månad sedan #654433 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vilande schizofreni?
Jag har läst att det är skillnad på schizofren autism och neuropsykiatriskt autism. Vid schizofreni så har man ofta ett inre rum som är ens enda trygghet, medan det neuropsykiatriska innebär minskad social kontakt, viss finmotorisk störning och en massa andra små egenheter, men dem har oftast en mer än en normalbegåvning, tack vare sina speciella intressen. Medan schizofrenin skapar en försämrad intellektuell förmåga i de flesta fall åtminstone, men jag förstår inte var mina ord kommer ifrån, ord som oftast har en viss vidgad betydelse, åtminstone när man söker på googles bildsökning.

Vars är världen på väg?