Utredning vad jag lider av!

  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1318288 av Hope
Svar från Hope i ämnet Utredning vad jag lider av!

Geta skrev: Det hjälper inte ens med särbegåvning vid schizofreni. Vi hade en medlem med IQ 152. Han var tvungen att ha boendestöd.

precis min poäng! Men det finns särbegåvade barn och ungdomar som hamnar utanför samhället för dom har inte fått den stöd som man behöver. Särskilt i förorterna.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318289 av Geta
Svar från Geta i ämnet Utredning vad jag lider av!
Nej, brott ger snabbare status och pengar än att traggla i skolan.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1318290 av Hope
Svar från Hope i ämnet Utredning vad jag lider av!

Geta skrev: Nej, brott ger snabbare status och pengar än att traggla i skolan.

Det ligger viss sanning i det. Men det är inte dom själva som är ansvariga då dom inte ens är myndiga. Det är skolan, kommunen och andra människor i maktposition att kunna påverka barnen så dom får utbildning. När dom inte får en ordentlig utbildning. För det finns inga resurser att göra utbildningen värd att gå. Så skapar det ett utanförskap vilket många ggr leder till kriminalitet och missbruk. Men det här gäller ett begränsat antal förorter och gäller inte alla barn och ungdomar.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318295 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Utredning vad jag lider av!
Min huvuddiagnos enligt min läkares uppfattning är Social Fobi samt depression och ångest. Alltså den läkaren jag hade på psyk. Han ser inga psykotiska problem hos mig. 
Mer
3 år 2 månader sedan #1318387 av Amandara
Var glad för det Drummer. Att vara psykotisk är hiskeligt.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318395 av memphis
Svar från memphis i ämnet Utredning vad jag lider av!
Vad jag minns har det aldrig gjorts nån utredning påmig. Jag fick nuvarande diagnosen schizoaffektiv 2016 då jag hade en stor psykos utan att droger var inblandade och utan att ha mani eller depression.