Känner ni igen er i symtomen??

Mer
17 år 2 månader sedan #65355 av hejhejhej
Jag har depp, får behandling.
Men har även vissa märkliga symtom.
T ex har "ambivalensstunder" inför väldigt vardagliga saker.
Kan tappa makaroner på golvet och sedan tänka "jag orkar inte.. (ta upp dem) samtidigt som jag står och stirrar på dem någon sekund helt tom i huvudet och sedan tar upp dem.

Eller kan jag försjunka i tankar när jag knutit halva skon, ska räcka mig efter något osv osv.

Men det konstiga är att jag kan få bort det här till stor del när jag är tillsammans med andra människor och vill verka normal. Jag har lite kontroll över det om jag vill.

Schizovarning eller vad tror ni? I vilken mån känner ni igen er?
Mer
17 år 2 månader sedan #65361 av ziggy_zombie
Jag förstår inte vari "schizovarningen" skulle ligga? Vad är frågan egentligen? Jag tycker inte någonting låter ovanligt eller underligt. Du är deprimerad helt enkelt. Eller?
Mer
17 år 2 månader sedan #65366 av Nissegossen
Hej hejhej! Välkommen i samvaron på viska! Kan bara säga att jag själv känner något igen både mig själv och min förra sambo i vad du skriver!

Men, hon har inte schizofreni, så det är nog allmängiltigt att man kan känna det på det viset som du beskriver!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #65399 av hejhejhej
Schizovarningen skulle ligga i att jag fastnar i olika rörelsemönster för en stund vid vardagliga sysslor och att jag sedan efter inte alltid vet ens vad jag tänkt på och det när jag är själv händer väldigt ofta.

Ville bara kolla.
Mer
17 år 2 månader sedan #65402 av Nissegossen
Låter som tvångstankar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #65403 av Bitte
När jag är deprimerad kan det bli så för mig.