Askungen

Mer
19 år 4 månader sedan #7298 av Zedd
Askungen skapades av Zedd
Kommer du ihåg Askungen? Det här hände när hon nyss hade fyllt 75 år och kunde se tillbaka på ett långt liv med prinsen, som nu var död...

En skön sommardag satt Askungen ute på verandan med sin katt Bob. Plötsligt uppenbarade sig hennes goda fe.
-Min goda fe, vad gör du här efter alla dessa år? frågade Askungen.
-Du har levt ett perfekt liv sedan senast jag såg dig, svarade fen. Finns det kanske ändå något som du önnskar dig, innerst inne?
Askungen blev förvånad och tvekade innan hon sa:
-Jag önskar att jag var omåttligt rik! I samma sekund förvandlades hennes gungstol till renaste guld. Bob, den trogne gamla katten, hoppade skrämd upp i hennes knä.
-Tack min snälla fe, sa Askungen.
-Det var väl det minsta jag kunde göra för dig. Vad vill du ha som din andra önskan Askungen? svarade fen. Askungen tittade ner på sin kropp och sa:
-Jag önskar att jag var ung igen. I samma ögonblick förvandlades hon till en ung skönhet. Askungen kunde riktigt känna hur livsandarna och de gamla känslorna vaknade till liv på nytt. Då sa den goda fen:
-Du får EN önskan till, Askungen! Askungen tittade på sin skräckslagna katt och sa:
- Kan du förvandla gamle Bob till en ung, snygg man? Vips stod Bob intill henne, förvandlad till den tjusigaste man Askungen någonsin hade sett.
-Ha det så bra i ditt nya liv! sa den goda fen och försvann i samma sekund som en blå blixt.
Under några sekunder tittade Bob och Askungen på varandra djupt i ögonen. Askungen var stum av beundran. Bob böjde sig fram, kramade henne med sina muskulösa armar, böjde sig fram och blåste lätt i hennes hår och viskade:
-Nu ångrar du väl att du lät kastrera mig...
Mer
19 år 4 månader sedan #7308 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Askungen
Ha ha! Den var bra och passar bra till jul också. Askungen är ju ibland med på Kalle Anka på julafton, även om det inte var igår precis jag såg programmet.
Mer
19 år 4 månader sedan #7312 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Askungen
En till. Det var bonden, han var ute och körde med häst och vagn. Han hade ärende till kvarn han hade lite säd han ville ha malt.

Bäst var det var så såg han i vägkanten något som glimma. Det var visade det sig när han stigit av att det var en flaska. På den tiden var det ont om glasflaskor, den var ju tom men han tog ändå bort korken för kunna se om flaskan var hel. Strax han tog bort korken flög en ande ut.

Anden sade till bonden; du får tre önskningar för att du släppte ut mig.
Bonden sade jag vill bli rikast i hela Sverige.
Och jag vill leva för evigt, och jag vill ha en lika stor som hästen.
Det skall ske som du sagt sade Anden och strax var hela vagnen full med guld och ädla stenar, och han kände sig som en ung tjugoåring på nytt.

Men det han hade glömt, var det att i vanliga fall hade han hingsten, men den här dagen hade han spänt för märren.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #8160 av KniXiE
Svar från KniXiE i ämnet Askungen
haha kul jue =)) riktigt skojj =)
Mer
19 år 3 månader sedan #8163 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Askungen
Hej KniXie! Snyggt foto! Söt är du också, om det nu är du.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum