Japanen trodde att det finns så mycket glädjeflickor här

Mer
16 år 2 månader sedan #112060 av aspie
En japansk konferensgäst hade kommit till ett skandinaviskt land där tobakslagen hade trätt i kraft.

Han tog fram i en diskussion, att det tycks finnas påfallande många glädjeflickor här i Norden. Konferensvärdarna var irriterade och sa att det stämmer inte.

Japanen fortsatte: "Men det finns massor av lättkladda damer som står utanför dörrarna i iskallt väder med en cigarrett i munnen!"
Mer
16 år 2 månader sedan #112066 av Nissegossen
:P

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 2 månader sedan #112095 av Karenina
Den var helt ny för mig :lol:
Mer
16 år 2 månader sedan #112147 av Admin1
Jag såg en gång en japan i Stockholm, som tog ut pengar i en bankomat. När han tog ut pengarna ur bankomaten, så bugade han sig djupt inför den. Japaner är ett artigt folk.
  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
16 år 2 månader sedan #112149 av aivo

Admin1 skrev: Jag såg en gång en japan i Stockholm, som tog ut pengar i en bankomat. När han tog ut pengarna ur bankomaten, så bugade han sig djupt inför den. Japaner är ett artigt folk.


Japaner tror på själen i allt. Kommer inte ihåg religionsnamnet men det gör dem. De troende iaf. Shinto måste det va.

Den kinesiskt döpta Chan Buddhismen bytte namn till Zen buddhismen i japansk regi och utvecklades där.
Mer
16 år 2 månader sedan #114524 av aspie

Admin1 skrev: Jag såg en gång en japan i Stockholm, som tog ut pengar i en bankomat. När han tog ut pengarna ur bankomaten, så bugade han sig djupt inför den. Japaner är ett artigt folk.

Man bugar vid dörren också då man kommer till tatamin, och då man lämnar den, för att visa respekt för träningsplatsen. Det gör man också hos oss i österländska kampsporter.