Homofobi

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 1 månad sedan #651804 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Homofobi
Jag vet då åtminstone en tjej i min närhet som var uttalat homofob! Hon trodde bögarna och flatorna var emot hennes framåtskridande mot jämlikhet.
Det har tagit lång tid att säga dessa ord, men återigen jag hör inte det andliga direkt många ggr! Så jag kan ha fel i detta fallet, jag vet inte?

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 1 månad sedan #656340 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Homofobi
Jag vänder mig som vanligt mot slarvigt ihopkokade uttryck från någon som tycker hon/han är ett geni. En fobi är en irrationell ångest för specifik/a föremål, djur, händelser, situationer; och är Patologiskt och inget man kan rå för.

Men när man kallar någon homofob så är det i ett skuldbeläggande syfte. Man kan per se inte anklaga någon för att lida av en fobi. Rena dumheterna.

Fast Islaas exempel var bra. På att det inte handlar om ett patologiskt tillstånd.

Det finns alltså inga homofobiska personer. Vad det finns är de som ogillar eller t o m hatar homosexuella (vilket kan bero på en osäkerhet i den egna identiteten). Annars är det är det bara folk med fördomar i största allmänhet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 1 månad sedan #656343 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Homofobi
Man kan vara rädd för en ståndpunkt, då blir det en uttalad fobi! Man är kanske rädd för att bli smittad, det kan vara anledningen pga uppväxt präglad av fördomar. Religiositeten kan vara en anledning till moraliskt predikan mot ex. homosexualitet. Har själv inga direkta fördomar mot dessa, utan driver ofta med folk som intar en frånstötande attityd mot det de kallar för främmande partikel. Jag tycker du lyssnar lite dåligt på mina budskap Cosmos?

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 2 veckor sedan #658997 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Homofobi

Jocke skrev: Jag vet då åtminstone en tjej i min närhet som var uttalat homofob! Hon trodde bögarna och flatorna var emot hennes framåtskridande mot jämlikhet.
Det har tagit lång tid att säga dessa ord, men återigen jag hör inte det andliga direkt många ggr! Så jag kan ha fel i detta fallet, jag vet inte?

Jag tycker enbart att hon var dum i huvudet. En typisk feministisk egotrippad och idiotisk åsikt.

Det andliga i att vara homofob? Eller att homosexualitet är en andlig egenskap? Nej, jag förstår nog inte riktigt Jocke.
Mer
10 år 2 veckor sedan #658999 av Geta
Svar från Geta i ämnet Homofobi
[youtube:3idewaeg]T1lvMJ-l0_A[/youtube:3idewaeg]
Mer
10 år 2 veckor sedan #659080 av alberta
Svar från alberta i ämnet Homofobi
Min lillebror har börjat nynna på den men han och hans kompisar sjunger den nog inte som skämt.