Svensken

Mer
7 år 11 månader sedan #830041 av Nissegossen
Svensken skapades av Nissegossen
Det var svensken han ville utvandra till USA och en vän till honom, som sade att den engelska du behöver kunna är tre ord. Yes, box och Allright. Mannen kom över till USA och där köpte han häst och begav sig väster ut. Han möter ett uppbåd med sheriffen i spetsen och de stannar och frågar, have you stolen the horse? yes, you know what we do with horse theft we hang horse thief? box. We hang you. allriight

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #830045 av Geta
Svar från Geta i ämnet Svensken
Min farfar utvandrade till USA 1905. Han återvände 1909. Han svängde sig med
en del engelska i vardagslivet, när han talade med farmor.
Mer
7 år 11 månader sedan #830078 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Svensken
Inget att säga om. Min farfarsfar dog i USA och min far och mor åkte dit, vad jag tror omkring 1960 och de letade upp hans grav. Den fanns fortfarande kvar när de var där. Farsan filmade under tiden de reste och jag har sett filmen. Jag har många släktingar däröver.

Farfarsfar skickade pengar till Sverige för att försörja hustrun och barnen 8 ungar. Han dog och far min sade att han inte trodde det var en olyckshändelse då de andra som också åkte blev rika, men inte farfarsfar. Detta enligt en kusin till min far.

Han dog omkring 1860-talet, kan inte precisera.

Suck, jag har ingen lust att plocka fram släktträdet, där står när han dog

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum