Little Hagen

  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #54785 av Ready
Little Hagen skapades av Ready
Jag har aldrig varit på Lill Hagen men jag har hört att det ska vara fint där.
Är det någon som vet om Lill Hagen finns kvar och vad som krävs för att bli inlagd där?
Mer
17 år 5 månader sedan #54804 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Little Hagen
Nyligen har ett nybygge för mentalsjuka öppnat på Östra sjukhuset i GBG.

Dit har de flyttat som tidigare vistades på Lillhagen.

Kvar finns nog bara rättspsyk!

Rätta mig om jag har fel! Detta för att jag är just nu inte så väl underrättad som jag borde vara.

jag har inte varit inlagd på 20 år! Men tidigare har jag varit inlagd i stort sätt bara på lillhagen.

Kan säga att långt innan dess började det hela spåra ur.
Studieverksamheten lades ned, och en hel rad andra saker som var förknippat med lillhagen som hade med daglig verksamhet också. Även redan för 20 år sedan såg man vilka bra saker som togs bort.

Kvar efter det att man nästan tog bort allting genom psykiatri reformen som genomfördes 1995, blev en instutitions vård där ordet "vård" inte var värd namnet!

Ingen vill ha kvar det gamla lillhagen med dess långa koridorer som fanns där!

Det som finns nu på östra sjukhuset,(som jag faktiskt kan se inte långt ifrån mig i fönstret i mitt vardagsrum!) är ljusa fräscha lokaler, som då är ändamålsenliga och det verkar som de som tittat på lokalerna verkar vara helt nöjda, från både paitient och personal håll!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 5 månader sedan #54816 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Little Hagen
Ready! Varför under Roliga historier? Det jag förknippar med Lillhagen var och är inte roligt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #54840 av Ready
Svar från Ready i ämnet Little Hagen
När jag var inlagd på psykakuten i Göteborg så var det personalen som sa till mig att Lill Hagen var ett mycket bättre ställe att vara på som patient. Dom sa till mig att det fanns en fin trädgård där ungefär som botaniska trädgården, dom överdrev väl men ändå. Det var egentligen inte min mening att vara oseriös i fråga om Lill Hagen. Det är bra att det har blivit ett fint ställe på Östra sjukhuset.