Se och skratta...

  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #58086 av
Svar från i ämnet Se och skratta...
kvinnlig logik är märklig! :lol:
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 4 månader sedan #58087 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Se och skratta...

Evillynn skrev: Om en kvinna är arg och inte säger vad hon är arg över betyder det oftast att hon är arg över att du inte förstår vad det är hon är arg över. Alltså att felet är att du redan borde veta vad felet är och att du inte gör det är det som gör henne arg. Oftast handlar det om saker som vem som helst bör förstå och det är det som gör en arg, alltså att mannen inte gör det.



Menar du att andra kvinnor förstår det som mannen borde förstå? Är det det som gör henne arg? Menar du att män är tillräckligt dumma för att slippa förstå vad ni vill?

Men som sagt, min åsikt är, att livet är ett givande och tagande, annars får ju vissa sura så mycket dem vill framför spegeln! Frustrationer tror jag vi lite till mans lider av!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 4 månader sedan #58097 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Se och skratta...
-
Mer
17 år 4 månader sedan #58100 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Se och skratta...

Jocke skrev:

Evillynn skrev: Om en kvinna är arg och inte säger vad hon är arg över betyder det oftast att hon är arg över att du inte förstår vad det är hon är arg över. Alltså att felet är att du redan borde veta vad felet är och att du inte gör det är det som gör henne arg. Oftast handlar det om saker som vem som helst bör förstå och det är det som gör en arg, alltså att mannen inte gör det.



Menar du att andra kvinnor förstår det som mannen borde förstå? Är det det som gör henne arg? Menar du att män är tillräckligt dumma för att slippa förstå vad ni vill?




Nejnej, eller typ. Om hon inte säger vad det är som är fel så betyder det att felet bör vara uppenbart för till och med en babian :P LYSSNA så kommer ni inse att vi nog inte är så kluriga ändå.
Mer
17 år 4 månader sedan #58126 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Se och skratta...
Lyssna? På så mycket prat! Ta det är inte personligt, för det finns ju andra fruntimmer! Dessa har ju ingen hejd på sig! Hur skall man få lugn och ro? Det står i Ordspråksboken; Hellre bo i en vrå på taket än att dela hela huset med en trätgirig kvinna! Eller, en trätgirig kvinna är såsom ständigt takdropp! Detta från samma bok!

Jag lagar läckan, men trätan håller i sig från kvinnan, långt efteråt! :cry:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 4 månader sedan #58130 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Se och skratta...
Läckaget kan bero av att mannen är mera rak på sak! Visst kan kvinnor vara raka också, dem kan säga, vill du krypa ner i sängen till mig.

När man närmar sig, så drar dem täcket över ansiktet! Jo, nog visste jag att jag var ful, men så ful? Visst kan vi lyssna, men ni får banne mig anstränga er också!

Om tystnaden infinner sig vid en fråga, vad nu detta beror på? Så funderar nog kvinnan på om hon ska utföra ett byte. Kvinnan har ett konsekvenstänkande som är lite överdriven, sett ur mina ögon förstås!

Men rätta mig om jag har fel, visst är det allt eller inget för båda könen?
Men samtidigt, hur många respekterar mitt närmande till det motsatta könet. Alla har vi hämmingar! Ibland signalerar jag grönt ljus, men oftast ingen notis! När kvinnor signalerar, så kan konsekvenserna vara rätt ödesigra, med tappad förstånd som följd!

Så Evillynn, jag undrar vem som egentligen ska lyssna?

Vars är världen på väg?