Snälla kan ni hjälpa mig?

Mer
17 år 2 månader sedan #68218 av stefan
Av någon anledning tilldelas jag alltid två läkare vid varje besök. Vidare måste tilläggas att de är enäggstvillingar och inte skiljer sig åt beträffande klädseln. Den ena av dem talar alltid sanning och den andra ljuger alltid. Hur ska man bära sig åt för att få reda på om man ska ta sin medicin eller inte, när man inte vet vilken av läkarna det är som man frågar?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 2 månader sedan #68221 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Snälla kan ni hjälpa mig?
Byt läkare, för om den som talar sanning accepterar lögnaren då ska man inte acceptera det, så för att man inte ska behöva gissa på att det är rätt, så bör man veta i det här fallet, därför att medicin är inte att leka med!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 2 månader sedan #68226 av stefan
Svar från stefan i ämnet Snälla kan ni hjälpa mig?
Se det som en [u:24eszh9j]gåta[/u:24eszh9j] där jag bara har två alternativ d.v.s att ta medicinen eller inte. Antag att man inte får byta läkare och att jag måste bestämma mig. Hur ska jag vid detta besök ta reda på om just jag ska ta min medicin eller inte?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 2 månader sedan #68227 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Snälla kan ni hjälpa mig?
Jag tog det som en gåta, du får väl helt enkelt lägga ut en fälla, så att den ene försäger sig?

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 2 månader sedan #68230 av stefan
Svar från stefan i ämnet Snälla kan ni hjälpa mig?
Det är en möjlig lösning, men det måste finnas något sätt som inte kan misslyckas. (Eftersom dom är enäggstvillingar vet antagligen den ena läkaren vad den andra skulle svara...)

Tillägg: Är lite trött. Tänkte inte på att man måste tala om att lögnaren aldrig ljuger om sådant som patienten känner till.
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
17 år 2 månader sedan #68233 av Melun
Svar från Melun i ämnet Snälla kan ni hjälpa mig?
Va kul....Ta en alvedon och fråga läkaren om du just tog en alvedon. Ljuger han så är det den dåliga läkaren säger han sanningen så är det den bra läkaren. Alvedon är dessutom bra mot huvudvärk, om man tänkt för mycket.