PIVA

Mer
14 år 9 månader sedan #225464 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet PIVA

David skrev: Varför skär du dig? Det är ju helt meningslöst och ökar bara ångesten. Låter märkligt att sedan be om läkarhjälp.


Jag skär mig för att det lindrar ångesten. Ångesten ökar INTE. Att skära sig är bästa botemedlet! Det fungerar bättre än stesolid som jag har vid behov. Och skär man sig så man måste sy måste man be om läkarhjälp även om man inte vill. Så är det för mig i alla fall. /A
Mer
14 år 9 månader sedan #225465 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet PIVA

malin71 skrev: Åhh - Aspergergirl...... :hjärta

Nu är det Måndag och jag hoppas du fått tag på din läkare. Skriv gärna och berätta hur det gick....


Stora, varma, kärleksfulla kramar till dig

malin


Tack Malin för att du bryr dig så! Tyvärr har inte min fd läkare svarat på mitt mail så jag är ganska besviken måste jag erkänna. Han brukar vara snabb med att svara i vaniga fall. Kanske har han semester... Får jag svar så rapporterar jag här. /A
  • David
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #225518 av David
Svar från David i ämnet PIVA

Aspergergirl skrev:

David skrev: Varför skär du dig? Det är ju helt meningslöst och ökar bara ångesten. Låter märkligt att sedan be om läkarhjälp.


Jag skär mig för att det lindrar ångesten. Ångesten ökar INTE. Att skära sig är bästa botemedlet! Det fungerar bättre än stesolid som jag har vid behov. Och skär man sig så man måste sy måste man be om läkarhjälp även om man inte vill. Så är det för mig i alla fall. /A


Hur är det senare, ett par dagar efter skärandet? Menar du på fullt allvar att ångesten inte stärks av att du skurit dig?

Det är bara att sluta med det då det kostar skattepengar. Pengar som skulle kunna gå till att behandla cancersjuka eller satsa på skolor och vård.
Mer
14 år 9 månader sedan #225520 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet PIVA
Pröva med mindfullnessmeditationer... och gärna med en bättre medicinering... Leponex kanske kan hjälpa dig om du har tur....
Mer
14 år 9 månader sedan #225584 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet PIVA
Du kanske skulle pröva att ligga på en sådan där spikmatta i plast, när du känner lust att skära dig. Ett ofarligt alternativ i alla fall.
Mer
14 år 9 månader sedan #225660 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet PIVA
Jag tror inte att det hjälper. Jag har provat att hålla isbitar i händerna och det gör ONT men botar inte mina skärimpulser tyvärr. Jag har även provat att dra och släppa ett gummiband mot armen men det hjälper inte heller.

Kan berättta att jag skurit mig idag också. 12 stygn blev det denna gången + att ett av de gamla såren var infekterat så nu har jag fått penicillin också. Just nu väntar jag på att jourläkaren på PIVA ska ringa upp mig. Får se om jag blir inlagd igen.... /A