Vi schizofrena är smartare än andra (bifogad länk)

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 5 månader sedan #625689 av Jocke
Jag har då fått höra, att jag är för djup, eller att jag svamlar enligt folks tycke!

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 5 månader sedan #625692 av Evillynn

Geta skrev: Våra vanföreställningar och rigida idéer gör att vi med schizofreni inte är så intelligenta (smarta) alla gånger.


Att kunna koppla och associera anses i många fall vara ett tecken på intelligens.

Min KP och många andra i min närhet anser att jag är oerhört intelligent. Själv anser jag mig normalbegåvad. Under min utredning visade det sig också att jag är över normalbegåvad.
Mer
10 år 5 månader sedan #625695 av Nissegossen
Vad jag vänder mig mot i rubriken, är ordet smart,samt att jag inte är schizofren! Detta för att jag är ingen vandrande pesthärd utan en människa med diagnosen Schizofreni! Jag är inte smart, föredrar ordet intelligent...
Sedan är jag högst ordinär, jag säger som Rolls Royce om sina motorers motorstyrka i antalet hästkrafter; Fullt tillräckligt... :grandpa :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 5 månader sedan #625737 av koi
Jag har gjort ADHD-test och där ingick intelligenstest. Jag hamnade en bra bit över medel, men det känns inte som jag använder min fulla kapacitet idag. Jag har bla glömt hur man programmerar. Jag var självlärd och lärde mig java, css, php, xhtml, databaser mm för jag var webmaster för två föreningar innan jag blev sjuk. Nu fattar jag inte ens vad jag kodat och hur allt hänger ihop. Det känns tungt att få börja om från början och utvecklingen går framåt och det finns nya sätt att programmera på.
Mer
10 år 5 månader sedan #625762 av Admin1
Jag tror inte det är bra att tycka att man är intelligentare än andra. För det kan skapa en massa problem för en socialt och dessutom kan känslan av överlägsenhet göra att man slutar förkovra sig och det kan göra att man hamnar på efterkälken. Kom ihåg Alternativ som ansåg sig intelligentast här och var en fruktansvärt jobbig person, som tog sig friheter som gjorde att han framstod som helt asocial.
Mer
10 år 5 månader sedan #625765 av Geta
Det är ungefär som den som är väldigt vacker och slår sig till ro med det.
Att vara intelligent måste vara något dynamiskt och flexibelt. Hur intelligent
är man om man inte kan ta hand om sig själv på grund av kognitiva brister?