Dåligt minne.....

Mer
9 år 3 månader sedan #709394 av Janis
Svar från Janis i ämnet Dåligt minne.....
Jag har läst att kanel är bra för blodsockret.
Mer
9 år 3 månader sedan #709396 av Janis
Svar från Janis i ämnet Dåligt minne.....
lite off topic kanske men...
Mer
9 år 3 månader sedan #709448 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dåligt minne.....
Aerobisk motion dvs som ger hjärtklappning eller flås skall öka bildningen av nya hjärnceller i hjärnans hippocampus, där minnet sitter bl.a.

"Aerobisk motion ökar volymen på hippocampus, vilket förbättrar hjärnfunktionen och symptomen. Förluster av hjärnceller vid schizofreni ses ofta som definitiva, men det kan gå med rätt behandling att nyskapa hjärnceller.

En studie de gjort på effekten av aerobisk motion och yoga visade på signifikanta förbättringar i när- och långstidsminne, depressiva symptom och övriga symptom."

www.viska.se/index.php/sjalvhjal ... nkrympning
Mer
9 år 1 månad sedan #723250 av Jerker77
Svar från Jerker77 i ämnet Dåligt minne.....
Jag har själv dåligt minne, kan inte få samma betyg som jag hade i gymnasiet om jag gör om alla proven omgående för att vara ärlig, utan snarare halva medelbetyget handlar det om.
Mer
9 år 1 månad sedan #723252 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dåligt minne.....
Tur att man inte har några skrivningar och tentor längre. Sånt kan jag ha mardrömmar om.
Mer
9 år 1 månad sedan #723253 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Dåligt minne.....
Jag har alltid svängt mer eller mindre, och de perioder jag tränat hårt kondition idrott har jag alltid gjort bra resultat i skolan..... Men nu med allvarlig psykisk sjukdom är det ogjort.....arbetsminne och andra minnesfunktioner är nedsatta men jag klarar väl av min tillvaro som sjukpensionär.....ändå tänker jag att det är bra att motionera oavsett vilken nivå det är på - främjar hjärnan.