Ja, jag lär må mer åt syd ikväll!

Mer
8 år 10 månader sedan #754327 av Utomjordingen
Ber om ursäkt men det är här på denna tråd som texten ska vara: "Ja, jag lär må mer åt syd ikväll" eftersom syd = handling/eld! Jag har varit handlingskraftig och inte bara suttit på en stol för då skulle det vara: "Ja, jag lär må mer åt öst" = luft/tankar och då tänker man mest bara.

Utomjordingen skrev: Jag städar mitt skrivbord/kontor som är mitt territorium, resten 80-90 % i hemmet har min kvinna tagit över – det är mest hon som bestämmer hur det ska vara här hemma.

Utomjordingen skrev: Som idag så har min kvinna köpt en ny kökssoffa utan att fråga mig om jag tycker om den. Hon gör som hon vill!

Utomjordingen skrev: Hursomhelst, vi ska storstäda denna vecka och hoppas att Röda Korset kan komma och ta saker/kläder och sånt som vi inte vill ha kvar.

Utomjordingen skrev: Vi har fått mycket gjort det sista men vi är inte riktigt klara ännu.

1. Blivit av med vår gamla kökssoffa och fått en ny. Folk har varit här och hämtat.

2. Tömt mina bokhyllor på gamla data program/spel, databöcker, Cd-skivor, DVD-filmer med mera. Behövs inte längre för allt finns på Internet, på hårddiskar och minneskort.

Nästa projekt:

3. Ge bort kläder som vi inte vill ha kvar längre.

4. Ge bort fler saker/möbler som vi inte vill ha kvar längre.

5. Mycket skräp från källaren och förrådet ska bort.

Sen - köpa nytt efter hand!

Renoveringen i hemmet vet jag inte när det blir? När det blir så ska vi ha nya golv till alla rummen, nya tapeter till alla rummen, målat, ny spis (glas keramik häll med varmluftsugn), nytt badkar, frys, kyl osv.

Pust och vad tråkigt det är egentligen att stor städa! Det är sånt här som gör att det kanske tar lite emot att kalkylera ihop till ett hus i framtiden. För då är det ännu mer att göra om vi bor i ett hus istället. Så jag vet inte? :tänk




Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction- fast på riktigt... .

"Alex" Bild
Användarvisningsbild
Utomjordingen Hedersmedlem
Hedersmedlem Inlägg: 6715Blev medlem: 03 maj 2011, 02:00

Inläggav Geta » 12 jul 2015, 20:14

Det låter jobbigt!
Användarvisningsbild
Geta Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem Inlägg: 51649Blev medlem: 07 aug 2004, 02:00
Upp


Inlägg av Utomjordingen » 12 jul 2015, 20:31

Ja, det är det också! Som sagt, kvinnans order... . Jag vill helst bara sitta och/eller ligga - ha, ha, ha!


Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction- fast på riktigt... .

"Alex" Bild
Användarvisningsbild
Utomjordingen Hedersmedlem
Hedersmedlem Inlägg: 6715Blev medlem: 03 maj 2011, 02:00

Upp


Re: Ja, jag lär må mer åt öst idag!

Oläst inlägg av Geta » 12 jul 2015, 20:38

Jag har möbler kvar sedan jag satte bo i början av 70-talet. Det känns tryggt.
Mer
8 år 10 månader sedan #754336 av Utomjordingen
Jaså ok! Vi har de flesta möbler och prylar och sånt från 2000-talet fram till 2010-talet ungefär som vi inte vill ha alla saker kvar längre. Fast vissa saker vill man ha kvar förstås!
Mer
8 år 9 månader sedan #759355 av Utomjordingen
Jag kommer aldrig ihåg detaljer under våra sexakter vi har. Vet bara att hon brukar prata en massa under tiden vi har sex som jag försöker minnas - men efteråt så är allt bortglömt, minns ingenting vad min kvinna hade sagt under hela tiden vi hade sex med varandra. Ganska konstigt det där!
Mer
8 år 2 veckor sedan #820818 av Utomjordingen
Skillnaden mellan mig och Er att jag kan potentiellt dö varje dag!
Mer
8 år 2 veckor sedan #820821 av Utomjordingen
Fel igen - det ska vara åt nord!
Mer
8 år 2 veckor sedan #820822 av Utomjordingen
Sorry, ja för det ska vara åt nord!