Psykos borta just nu va gör man nu?

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #870605 av lonely
Mina positiva symtom är som helt bortblåsta trots detta så tycker jag att livet e rätt värdelöst! Vad är det för mening en ska göra nu! Mina negativa symtom som brist på motivation är kvar.....

Ironin är den att jag trodde att livet skulle bli bättre utan psykos, men livet e som vanligt. I get att hurra för!

Livet suger getballe!
Mer
7 år 6 månader sedan #870616 av Geta
De negativa symtomen är mer påfrestande än de positiva.
Mer
7 år 6 månader sedan #870645 av Nissegossen
Ja ha, du saknar rösterna när du tar medicin och inte hör dem? Det är att välja mellan pest och kolera verkar det som att du tycker. Ja, men just nu har du smekmånad och de kommer i sinom tid tillbaka och vill du bli av med dem då, så går det inte. Alla klagar på att de har tomt i skallen efter en psykos och kanske önskar tillbaka en del av rösterna och vill höra dem för att det var kul att få respons från dem, medan andra röster gillar man inte, men jag nämner inte, vilket jag aldrig gör, ordet hata, men det är närmast för dig i det här sammanhanget, vad jag tror?

Du kan ju ställa upp regler som rösterna får ställa upp på och det är att man ger dem utrymme för att snacka med dig en viss tidpunkt per dag, vilket du får tala om för dem att då får de komma och prata med dig, men inte annars.

Klaga inte på att det är tomt i huvudet på dig, fyll tomrummet med något annat som är konstruktivt istället.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #870648 av Nissegossen
Om du har något intresse för något, kan du fördjupa ditt intresse och gå all in för det, då får du något att tänka på och ev blir du proffs på området och blir en auktoritet på ämnet du sysslar med och är intresserad av och då får du respons från andra med samma intresse och kanske även kan tjäna en hacka på din kunskap i området för ditt vetande inom kunskapsområdet som du är intresserad av.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #870652 av Nissegossen
Admins intresse är ju på sätt och vis, de som skriver här om sjukdomen han har gemensamt med oss andra och han har kul med sin kunskap. Som då är att vara utbildad psykiatriker och även är intresserad av datakunskap och har förenat sin kunskap inom bägge områdena och därför driver viska.se

Han gör det också utan eget vinstintresse och det skall alla Sveriges psykmottagningar vara väldigt glada för, för här får alla hjälp och stöd från andra i samma situation och som skriver (Talar om) sin sjukdom och det räddar även liv om vi drar det till sin spets.

Även vi med sjukdomen skall vara riktigt nöjda med viska för att det berikar våra liv, genom att både få och ge kunskap i gengäld till alla andra medlemmar och de som läser här, som aldrig har reggat sig på sidan. Det som läses i tysthet ger en bild av de som är aktiva här och det kan ha en viss återverkan på hur vi blir bemötta i vardagen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #870653 av Geta
Inte är Admin1 utbildad psykiater.