Jag är socialt handikappad, Recard2016 kolla hit!

Mer
7 år 2 månader sedan #907596 av cecilia76
jag e också socialt handikappad. Det är plågsamt att se hur andra skaffar sig vänner, kan skratta spontant och komma på skämt.Har alltid varit lite ledsen, beror det på en grund depression pga olösta familjeförhållanden?
Gissar på det.
För att sammanfatta det tydligt:

Jag är en social katastrof. Längtar tills jag blir gammal, då är det legio att vara kufisk och så.

Lustigt nog har jag lätt för att umgås med riktigt gamla.
Då blir inte mina sociala tillkortakommanden så tydliga.
Hur e de för er andra :ljus ?
Mer
7 år 2 månader sedan #907608 av MsTibbs
Jag är inte socialt lagd, men det blir bättre när jag är uppåt. Deprimerad värre. Men jag har ju Asperger också, så det är ju mer permanent. Jag brukar hamna vid bokhyllan i hörnet på så kallade fester. Kan dock prata fritt om jag känner mig trygg. Har egentligen fel jobb, ringa och intervjua jag som har svårt för folk. Men där hamnar jag i en roll, det blir enklare då.
Mer
7 år 2 månader sedan #907676 av Admin1
Sociala svårigheter ingår i diagnosen. Nästan alla här har sociala svårigheter med diagnoser, som schizofreni/schizoaffektiv/Aspergers. Möjligen kan konditionsträning, Abilify och kursen Ett självständigt liv (ESL) förbättra socialförmåga.
Mer
7 år 2 månader sedan #908521 av Recard2016
Såg denna tråd först nu. Nej jag hade aldrig kontaktat psykiatrin innan ja åkte till Kanada så de va inga problem. Skulle vilja flytta dit o bo där, men de blir problem då ja först måste ha arbetsgivare o inte får vara sjukskriven där, dessutom e ja sjukpensionerad här o nu har ja hunden, så verkar rätt omöjligt. Har ett mycket rikare socialt liv där o kulturellt.
Mer
7 år 2 månader sedan #908533 av Amandara
Har inte så stora sociala problem utan har alltid blivit accepterad i de grupper jag hamnat i och då flyttade vi mycket under uppväxten.....men ändå har jag sociala problem.....med att förstå kommunikationsbilden.....jag måste liksom tänka efter där andra går på autopilot. Det är som att jag alltid haft en känslomässig ballast och alltid varit seg och eftertänksam.....vilket retat somliga.
Mer
7 år 2 månader sedan #909021 av Admin1
Socialförmåga är viktigast idag om man skall jobba, men har man sjukersättning så spelar det inte så stor roll. Nackdelen med sociala svårigheter vad gäller arbete är att man har färre jobb att få då.