Först nu inser jag att jag nog har problem

Mer
6 år 3 månader sedan #1016432 av Encingnerius
Jag tappade verklighetsförankringen lite halvt.

Jag trodde att människor i Polen var supersnabba rätt så seriöst.

Jag har fler historier om någon är intresserad.
Mer
6 år 3 månader sedan #1016914 av Admin1
25 % av psykoserna är positiva och kan handla om att rädda världen undan undergång. Man är en mycket viktig person och centrum för världens uppmärksamhet.
Mer
6 år 3 månader sedan #1016993 av Encingnerius
Mer
6 år 2 månader sedan #1025181 av Cosmos

Admin1 skrev: 25 % av psykoserna är positiva och kan handla om att rädda världen undan undergång. Man är en mycket viktig person och centrum för världens uppmärksamhet.

Jag känner ett par människor som vill ha psykos och inte vill ta mediciner. Men även vid ångestframkallande paranoida finns det grandiosa. Om man tror att människor pratar om en och går bakom ryggen; om det som sänds på TV och radio handlar om en, om man tänker: Det handlar om mig när någon klagar; så tror man ju någonstans att man är i centrum av universum.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025200 av Admin1
Första psykosen kan vara behagligare än de psykoser, som kommer senare. Man talar då om förhöjt medvetande som upplevs som positivt. Att vanföreställningar upplevs som sanna kan bero på problem med tänkandet och också oförmåga att korrigera fel. Men grandiositet är en del av psykos och faktiskt ett av sju symptom man bedömer vid psykos. Grandiositet kan vara farligt också t.ex om man tror sig kunna flyga och hoppar ut genom fönstret.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025207 av Geta
Det är inte ovanligt med grandiositet på Viska.