Negativa symtom?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 3 månader sedan #1015136 av
Negativa symtom? skapades av
Kan det bero på att vi tar in mera sinnesintryck obehagliga som inte friska gör och även andra intryck mycket mera än vad friska gör för hos friska sorteras det i hjärnan och hos oss gör det inte detta, att man tillslut måste stänga av hela systemet för ingenting fungerar som det ska och man blir avstängd, apatisk, glädjelös, svårt med motivation alltså dessa kriterier som ingår i negativa symtom! För vem orkar med sjukdomen, vanföreställningar och röster alla intryck alltså utan att man måste stänga av sig för annars överlever man inte över huvud taget, att schizofrenin skulle skapa desto större lidande om man inte stängde av hela systemet på olika sätt tex negativa symtom?
Mer
6 år 3 månader sedan #1015142 av Geta
Svar från Geta i ämnet Negativa symtom?
Det kan vara ett skydd.
Mer
6 år 3 månader sedan #1015203 av Encingnerius
Svar från Encingnerius i ämnet Negativa symtom?
När jag får en viss symptom börjar jag koncentrera mig på detaljer. När jag inte har symptomen tänker jag inte på detaljerna i lika stor utsträckning.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 3 månader sedan #1015225 av
Svar från i ämnet Negativa symtom?
Ja precis Geta det har du nog rätt i! Tänkte inte på just det ordet alltså "skydd" men så måste det va ett skydd som du skrev! Passade så himla bra in här!
Mer
6 år 3 månader sedan #1015230 av Geta
Svar från Geta i ämnet Negativa symtom?
Är det inte vid Aspergers syndrom eller vad det kallas idag som man går in för detaljer?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 3 månader sedan #1015235 av
Svar från i ämnet Negativa symtom?
Samma sak för mej men det är inte abstrakta detaljer jag fastnar för utan nåt mera konkret och det är mönster, skavanker och fläckar på tex ett bord! Eller mönstret på en tavla! Såna detaljer är vid svåra symtom vid psykos som jag fastnar för! Och då behöver jag återhämtning!