Internetberoende?

Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1089230 av Maxjohan1983
Läste på wikipedia om Internetberoende. Det tror jag att jag har nämligen. 82.4% säkerhet.

sv.wikipedia.org/wiki/Internetberoende

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089248 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Internetberoende?
Det kanske inte gör så mycket hos oss, eftersom vi inte arbetar. Men vi har en ökad risk för missbruk jämfört med normalt.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089254 av memphis
Svar från memphis i ämnet Internetberoende?
Ibland känner jag att internet är "maskinerna" i Matrix. Som via internet förslavar oss och suger upp vårat "mind". Jag tillbringar massor av tid på internet.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089261 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Internetberoende?
Jag gillar kvinnor med lite fantasi som kan leva sig in i saker å ting. Långt i från alla som kan det. :wink:

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 7 månader sedan #1089357 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Internetberoende?
Jag jobbar vid datorer och första jag gör hemma är att sätta på datorm...
Mer
5 år 7 månader sedan #1089359 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Internetberoende?

ispegelland skrev: Ibland känner jag att internet är "maskinerna" i Matrix. Som via internet förslavar oss och suger upp vårat "mind". Jag tillbringar massor av tid på internet.


Det finns bara en makt i detta Universum som kan "förslava" oss och det är du själv.

Mitt tips är en vecka utan internet och sociala medier.

Givetvis så kan du läsa dina email men "thats it" inget annat förutom email och att svara i din mobil.

Första dagarna kommer vara ett helvete.

Men du kommer få insikt och detta är guld värt




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.