Motion på recept

Mer
15 år 1 månad sedan #187389 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Motion på recept
OK!!! Hoppas att du kommer ner till en trivselvikt!! Lycka till :)
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #187392 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Motion på recept
Tack, Steve :hjärta
Mer
15 år 1 månad sedan #187407 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Motion på recept
Thanks. Tänk på att äta regelbundet och småät inte mellan målen.
Mer
15 år 1 månad sedan #187611 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Motion på recept
Det finns en hemsida för motion på recept
www.fyss.se/
Innan viska.se startade hade jag en enkel sajt på Passagen, som också hette Viska. En bild till den hemsidan - blå himmel och designen lånade jag från <!-- w --> www.fyss.se <!-- w --> , som fanns redan då. Den blå himlen finns för övrigt kvar på sätt och vis i dagens Viska.
  • arija
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #187678 av arija
Svar från arija i ämnet Motion på recept
Hej Xena!
Passar på att också Tacka för välkomnandet... :)
Jag har ingen erfarenhet av detta men har erfarenhet av att börja träna.
Jag tränar idag hemma framför TV till DVD träning (på grund av social/paranoidfobi &amp; ekonomi).Tränat 2 gngr i veckan i ett halvår nu &amp; tipset är att vara consistent i sin träning.Just därför är det klokt att börja med 2 dagar.Ett halvår 2 dagar &amp; nu har jag precis börjat trappa upp till lite högre tempo på träningen &amp; vissa veckor blir det 3 gånger eller ibland 10 minuter yoga.Jag skriver in en stjärna i min kalender varje dag jag tränat &amp; genomfört det.(inte den senaste vecka för magsjuka) annars har jag följt det varje vecka, 2 gngr.Märker skillnad.
När du ska träna ute som du ska finns det ju så mycket rolig träning att välja på.Ridning (saknar det), simning (vatten älskare), kampsport, dans, gym (med variation), etc med mera.Jätte mycket roligt!
Spana runt &amp; se vad som känns rätt för dig.Kanske en kurs?
Motionen hjälper en må bättre oavsett diagnos, så stärker det en.
Lyckönskningar!!!
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #187839 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Motion på recept
Tack Admin och Arija för svar på tal! Jag har varit på mötet och känner mig glad, jag ska ingå i en studie som två läkare håller i. Det innebär att de tillsammans med mig ska se hur mycket jag rör mig respektive hur mycket jag TROR jag rör mig.

Jag kommer få en apparat som tar och räknar hur många steg jag tar under en veckas tid (ej stegräknare). Jag brukade simma förr, men det blir svårt att välja det alternativet med den apparaten jag ska få. Så det blir nog promenader, gillar att gå. Ja, jag har så klart funderat på olika kurser, men allt är så dyrt. Att gå kostar ingenting.

Kram, Xena.