Vill du bli smal utan komplicerade dieter och piller?

Mer
12 år 11 månader sedan #403613 av sugmundfreud
Jag tycker det är för mycket fixering vid mat när man pratar om viktnedgång.

Det finns så mycket annat man kanske bör kolla upp innan man gör sig själv ätstörd - matfixerad. Själv har jag en svår hormonrubbning som lett till svår fetma. PCOS. Tog mig två år av tjat hos sjukvården att få reda på det.
Mer
12 år 11 månader sedan #403617 av Zoidar

sugmundfreud skrev: Jag tycker det är för mycket fixering vid mat när man pratar om viktnedgång.

Det finns så mycket annat man kanske bör kolla upp innan man gör sig själv ätstörd - matfixerad. Själv har jag en svår hormonrubbning som lett till svår fetma. PCOS. Tog mig två år av tjat hos sjukvården att få reda på det.


Ja det är tufft när man har medicinska faktorer. Har man mycket svårt att gå ner trots bra kost och träning kan det vara värt att kolla thyroideahormonerna. En vän till mig var krafigt överviktig pga. brist på hormonet. Med medicin så är hon normalstor och mår också mycket bättre.

Har läst på endel ställen att metformin hjälper endel som har pcos. Många som har pcos har för höga insulinhalter och det kan regleras med metformin, och det kan också bidra till mindre viktuppgång.

Med träning och kost är det som allt annat, det är inte bra att bli för fixerad. Men när man är för fixerad, det tycker jag är när man mår dåligt av det, att man t.ex. mår dåligt för man en kväll satt i sig en mjukglass, eller för man inte sprungit de där 5ggr denna veckan. Då blir det plötsligt ett problem. Man kan träna två gånger i veckan och vara för fixerad, och man kan träna varje dag utan att vara det. Det handlar om hur man ser på det man gör, varför man gör det o.s.v.

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 11 månader sedan #403786 av Poppy
En av mina kompisar hade också hypothyreos. Hon var inte jättetjock, men hade gått upp lite i vikt. Hon trodde det berodde på för många McDonalds-luncher. Så frös hon hela tiden också. Gick i tjocka tröjor när andra bara hade en tunn tröja. Och kände sej trött. Till slut gick hon till läkaren, och det visade sej vara hypothyreos. Det är tydligen en ganska vanlig sjukdom.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
12 år 11 månader sedan #403817 av trance
en sak som jag tycker är lite märklig är att tidigare har ju människor i fattigare länder alltid varit mycket smalare än i västvärlden, pga undernäring. men nu har jag märkt att i latinamerika (även i de allra fattigaste länderna som nicaragua) blir de fattigaste mer och mer överviktiga, alltså extremt överviktiga precis som fattiga i USA.

medan i ryssland, där folk inte heller är direkt rika, och andra östeuropeiska länder är folk fortfarande väldigt smala pga undernäring. förutom kvinnor över 30 som blir väldigt runda på en gång verkar det som.
Mer
12 år 11 månader sedan #403825 av tekopp
Jag gick från lätt ölmage till snart rutor. Det var inte lätt måste jag säga men jag har hittat en supernajs maskin på gymmet. Det är en maskin där man står upp i "luften" och sen böjer upp benen.

Just nu är jag ganska smal, 65kg. Det enda jag behöver fixa är mer muskler även om jag har en hel del och sen bort med fett från brösten.

Tack till mina två coaches.

Heja Karl XII!
Mer
12 år 11 månader sedan #403881 av björk
Öl e bra....


men inte för psyksjuka...


men kanske en öl går bra.????????????????????