Funderar på att deffa... tips??

Mer
11 år 8 månader sedan #508826 av Alfabetet
Hej!!!

Jag funderar på att förbränna fett för att få en trevligare kroppsbyggnad... Min plan är som följer:

- Undvika snabba och långsamma kolhydrater
- Eftersom mättnadskänslan ökar efter hand vid födointag är det bäst att tugga sakta, och i största allmänhet äta sakta för att sluta när man verkligen är mätt och inte kasta i sig maten fastän man inte behöver mer.
- Inget socker i kaffe, ingen läsk eller chips och godis. Med fördel kaffe pågrund av koffeinets inverkan på vakenhetsgraden och uthållighet men inte med socker i. Ergo, en diet på kaffe och vatten.
- Mycket grönsaker. Ser trevligt ut på tallriken och bidrar med viktiga vitaminer och annat nyttigt.
- Sova bättre, en bra sömn gör en utvilad och då orkar man mer.

Så ämnar jag reglera min diet... För att inte bli endast smal utan även bygga upp mig tänker jag följande som motion utifrån att jag är på RPK:

- Lågintensiva promenader så ofta tillfälle finns...
- Armböj och crunches varje morgon och kväll...

Jag väger i nuläget cirka 90kg, och mitt mål är att gå ner till 70 kilogram och sedan börja bygga muskler.

Någon som har tips på hur jag kan förbränna fett ytterligare (utan mixturer från internet, tack)!

Ha d fett!!!
Mer
11 år 8 månader sedan #508827 av Geta
Det är tråkigt att PSR har slutat för han kunde säkert ha gett dig tips om att DEFFA.
Mer
11 år 8 månader sedan #508830 av Fantasio
Jag åt mycket kyckling och tonfisk när jag tränade. Åsså bananer i mängder och rå morot till knäckebröd.
Mer
11 år 8 månader sedan #508845 av Zoidar
Bra tips tycker jag är att byta ut kolhydrater mot proteiner. Alltså ät kött, fisk som mättar, och som du redan skrivit fyll upp med grönsaker.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 8 månader sedan #508858 av satr
Timslånga promenader är nog det bästa om man är ofit och glöm inte musik i öra om du ingen har att prata med under tiden.
Eller cykla länge, långt o ofta. Eller motionscykel.

Ät gärna lite kött eller fisk till grönsakerna som någon annan sa.
Det blir olidligt att gå ned till 70kg från 90kg och äta mesta dels grönsaker för det varken mättar eller ger någon form av må bra känsla.

Jag hade börjat att träna upp musklerna medans jag ligger på din vikt som du gör nu. Du har bra saker i fettet i kroppen som kommer göra att du lättare lägger på dig musklerna om du börjar direkt.

Annars kör med enbart kroppsviktsövningar i början. Det finns många olika typer av crunches om du inte visste det och många olika typer av armböj eller armhävningar. Och de andra delarna av kroppen. Ben oså. Det finns övningar för det med.

Vissa övningar o liknande kan du träna in tekniken som krävs för att utföra utan maskiner och vikter med.. Så du kan det före du börjar. Om man vill/orkar är det ju bra.

Det är bara googla.

Bara lite tips, fast du kanske redan är fullärd.