Kaffe och te som hungerdämpare

Mer
8 år 10 månader sedan #751117 av Nissegossen
Jag har nog en sur mage, den kräver då bikarbonat för att utjämna ph, men för att inte bli hungrig, kräver magen öl, då finns inte några hungers känslor kvar som kräver mat. Vad gäller kaffe eller te, så har de inom mig sagt, drick inte kaffe, drick hellre te. Så, zoidar du har nog funnit att te är det rätta. Men vad är ett Te? Det finns många sorter och om du tar extrakt från vallmoplantan och brygger te på det, vad händer då? Kan det då inte det förhindra hunger? Jag vågar svara ja på det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751153 av zoegas
Jag har alltid trott att koffein ökar hunger?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 10 månader sedan #751156 av Nissegossen
Kanske mycket möjligt, för att inte säga, att det har sin sanning som allting har som är väl beprövat och funnet godkänt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751191 av Janis
Jag upplever samma sak, zoidar... Kaffe har både för och nackdelar!!
Mer
8 år 10 månader sedan #751197 av Zoidar
Jag dricker grönt, oftast ekologiskt te. Det är mycket antioxidanter, så det ska vara nyttigt. Sen tror jag att det ger en högre förbränning också, så att det underlättar att hålla vikten.

Anchored in Christ ✟

Mer
8 år 10 månader sedan #751198 av Vilja
Jag dricker mycket vatten, och röker och snusar ibland, så är inte så hungrig ofta. Avskyr kaffe. Om jag vill småäta tuggar jag flingor (bara) eller nötter och det är nyttigt. Morotsstavar med örtdipp är också supergott.