Träningsvärk

Mer
7 år 7 månader sedan #866749 av Prosit
Svar från Prosit i ämnet Träningsvärk
Det kanske jag får till helgen, jag och några kursare ska bowla. Första gången för mig. Var i handen har du träningsvärk? Tänker att det måste vara muskelfästen i metakarpal//karpalregionen?
Mer
7 år 7 månader sedan #866750 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Träningsvärk
Jag mår inte sämre av det heller. Jag är dock väldigt överrörlig och får därmed inte lika lätt träningsvärk som andra, men jag har annan smärtproblematik istället.
Jag mår väldigt dåligt innan träning istället, biter ihop under och får ingen som helst belöningskänsla efter. Detta kombinerat gör att det blir väldigt svårt att ta sig för att träna, utöver de vanliga svårigheterna jag har att kunna göra vardagssaker.
Jag simmar på måndagar istället och sätter mig i bubbelpoolen efteråt. Efter att jag duschat och klätt på mig så tar jag en smoothie från badhusets café. Det fungerar rätt bra som belöning. De senaste 3 veckorna har varit väldigt jobbiga och har därför inte simmat.
Mer
7 år 7 månader sedan #866755 av Richard
Svar från Richard i ämnet Träningsvärk

Prosit skrev: Det kanske jag får till helgen, jag och några kursare ska bowla. Första gången för mig. Var i handen har du träningsvärk? Tänker att det måste vara muskelfästen i metakarpal//karpalregionen?

Mest runt handleden, men även lite i fingrarna.
Mer
7 år 7 månader sedan #866757 av Geta
Svar från Geta i ämnet Träningsvärk
Kloten kan ju vara enormt tunga.
Mer
7 år 7 månader sedan #866760 av Prosit
Svar från Prosit i ämnet Träningsvärk

Richard skrev: Mest runt handleden, men även lite i fingrarna.

Precis vad jag misstänkte, karpalbenen och kanske blir en belastning på nervus medianus.