Hur ofta äter du?

Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1217145 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur ofta äter du?
Ätliga växter i och nära havet, på västkusten växer blåstång ätlig

www.lund.se/naturskolan/uteklassrum/lomm...vaxter-vid-stranden/

Sedan bör man lägga denna adress på mina bokmärken då den handlar om ätlig mat i Skogen
www.skogsskafferiet.se/

En liten pocket bok som går ned i en bröstficka den innehåller ätliga Växter i Sverige, Vilken är bra att ha med sig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217152 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Hur ofta äter du?
kör intermittent day fasting så äter bara en gång om dan.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1217163 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur ofta äter du?
Lär er se vinterståndarna på ätliga växter då all kraft från växten ligger i roten, kan vara svårt att hitta ätliga växter på vintern, samt vet vad en rot kan kan likna och då vara dödligt giftigt och växer i samma habitat som en ätlig, vet ni inte hur ni skall göra är det stor risk att dö. Samt att det kan vara svårt att hitta proteiner av växtslag, samt fett i naturen där kommer in jakt och fiske för att överleva rent krasst

www.forskning.se/2019/06/19/nu-gronskar-det-for-proteinerna/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217164 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur ofta äter du?
Jag äter ju hyfsat normala mängder, men väldigt lite kommer ut. Så förstoppad har jag varit i flera år nu. Jag har sökt för det men fick ingen bra hjälp, bara mediciner som inte fungerade, så jag tar dem inte längre. Nu tänker jag hur länge kan man vara förstoppad utan att det finns risk för följdsjukdomar? Och varför bryr sig inte vården om mina biverkningar?
Mer
4 år 3 månader sedan #1217167 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur ofta äter du?
Äter 2-3 ggr per dag. Det tycker jag fungerar bra. Idag har jag ätit en gång. Blir kvällsmat också och eventuellt någon efterrätt.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 3 månader sedan #1217168 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Hur ofta äter du?
Jag var förstoppad som fan när jag hade clozapine, torkade plommon åt jag då. Sen jag blev vegetarian o sen vegan e det snarare de motsatta problemet, går på toa 3-4 ggr om dan.