Soppa

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1206993 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Soppa
En soppa är enkel att laga till enklast är en enkel soppa lök köttbuljongtärningar i en kastrull köp en förpackning med chorizo tre korvar, slanta upp dem koka, förutom korven som är välkryddad kan du pröva dig fram med kryddor i, samt ha lagerblad, skall inte ätas då de är giftiga men smaken samt antingen kryddpeppar korn eller grönpeppar korn men tugga inte dem. koka med potatisslantar eller med annan rotfrukt Kålrot? Morötter? du tar vad du har hemma koka smaka av, nöjd, ät

Naturligtvis tar du den korv du har, Falukorv? Går att laga till Gulaschsoppa på köttfärs inga konstigheter men helst då paprikor

Tar du paprikapulver fräs pulvret i en het tom stekpanna gör du det får du hot paprika pulver, efter vispa ur med vatten ned i soppan
Skulle det bli för starkt häll i grädde det gör maten mildare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207022 av notwoodstock2
Svar från notwoodstock2 i ämnet Soppa
Är osäker på om jag skall prova och köpa vegetarisk korv - det var ett tag sedan. Det borde man kunna ha i.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1207053 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Soppa
som jag förstår det är det stört omöjligt att dö av proteinbrist bara man äter sig mätt.

en lär nog knappast klara av det ens om man bara käkar tomater.

inte för att jag rekommenderar att prova
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1207079 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Soppa
Kolla här en jägare blev skadad men han satt vid en kaninkoloni åt kaniner men dog
sv.wikipedia.org/wiki/Kaninsv%C3%A4lt


beriberi på skalat ris
sv.wikipedia.org/wiki/Beriberi

Vitt ris kan du inte enbart äta ty då får den som äter inte i sig mineraler och vitaminer.

Men Råris som har höljet kvar kan man äta enbart då du har allt och råris kan du förvara i 10 år utan att bli oätligt öppnar du en säck på 10 kilo lägg ganska bra med salt, ty det binder fukt i detta är fukt största faran för riset det börjar då gro och, ja, vad göra? Du behöver också saltet då din kropp behöver salt. Recept på kokt ris utav asiatisk slag, inte Onkel Bens, asiatiskt råris en kopp ris två koppar vatten koka upp stäng av plattan låt stå i 20 minuter kvar på plattan, har du gjort rätt ät. Det sköter sig själv om du bara låter bli det. Efter 20 min ta en gaffel då skall det inte vara blött utan rätt och slätt färdigt

Jag och mitt ex köpte råris utav en iransk affärsman han importerade själv det till oss, vi åt ju slut på det, men det varade länge

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1207083 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Soppa
tack NG
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207088 av Geta
Svar från Geta i ämnet Soppa
Potatis och purjosoppa är min favorit. Det lagar jag jätteofta.