Gratis blodsockermätare!!

Mer
15 år 6 månader sedan #153379 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Gratis blodsockermätare!!
Man kan få gratis här också.
www.accu-chek.se/se/
Väldigt smart av dem att dela ut dem gratis. Sen säljer dem provstickor för mellan fem och tio kr styck. 8O
Mer
15 år 6 månader sedan #153380 av Räven
Svar från Räven i ämnet Gratis blodsockermätare!!
ja annars går dom ju med förlust.
det som e haken när man beställer.....att man efter ett tag får slut på stickor o måste köpa dom sen
Mer
15 år 6 månader sedan #153381 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gratis blodsockermätare!!
Min diabetessköterska har bytt ut min Accu-chek compact,
därför att teststickorna var för dyra. Den blodsockermätaren
var mer avancerad. Min nuvarande, Willion Linus är enklare
med lösa stickor.
Mer
15 år 6 månader sedan #153445 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gratis blodsockermätare!!

Nissegossen skrev: Tack för tips! Har beställt en, för det är ju jättebra att kunna kolla själv och detta är det viktigaste testet de tar på mig när jag gör den årliga test genomgången. Detta för att det finns många diabetes fall i släkten. Min far och alla hans syskon hade det och flera kusiner och min bror får tänka på vad han äter...


Vilka prover tar de på din årliga testgenomgång och var sker den?
Mer
12 år 4 veckor sedan #473552 av Nissegossen
De som är de vanliga, vid årliga hälsokontroller! Kolesterol, blodvärden, sänka etc
Jag besvarar det här nu efter så här lång tid, bara för att jag inte förut uppmärksammat frågan.

Testen görs på vårdcentral. Detta på den årliga hälsokontrollen jag själv beställer tid till. Psykiatrin vill inte ta den biten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 veckor sedan #473554 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gratis blodsockermätare!!
Så länge som jag har haft diagnosen schizofreni och det är åtskilliga decennier har jag aldrig fått gå på någon årlig hälsokontroll.
Förekommer det i andra landsting?