Sämre kroppssjukvård vid schizofreni och hjärtproblem

Mer
12 år 1 månad sedan #473106 av Geta
Om man inte sköter munhygienen kan man få tandlossning som i sin tur kan ge hjärtproblem.
Mer
12 år 1 månad sedan #473107 av Nissegossen
Inte bara pga tandlossning! Infektioner i tänderna som bla gör att även friska personer i övrigt, med god tandstatus för övrigt, kan få problem med hjärtat, då tänderna tydligen har förbindelse med hjärtat. Vid kraftig infektion i tänderna skall man aldrig träna, det är risk för en akut hjärtmuskel inflammation och kan ge bestående hjärtfel som behövs opereras, för att undvika hjärtkollaps....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 1 månad sedan #473155 av Kloppe

Geta skrev: Man är inte välkommen till husläkare när man har diagnosen schizofreni. Man får tjata och tjata.


Jag känner inte igen mig i det du beskriver här. Var hos min husläkare för två veckor sedan och kände mig väldigt välkommen. Och det var inga problem att få en tid trots att de har hög belastning på den mottagningen.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
12 år 1 månad sedan #473157 av Geta
När jag var inlagd för psykos för sju år sedan konstaterades det genom blodprov att jag har diabetes. Det skickades remiss till min Vårdcentral men psykiatern sa att du kommer att hamna mellan stolarna så jag var förberedd. Det var då som jag fick tjata och tjata innan jag fick komma till Vårdcentralen inom kroppssjukvården. Till slut sa en kvinna i växeln att jag skulle ringa direkt till Diabetessjuksköterskan. Då fick jag äntligen hjälp.