Väldigt märkliga smärtor i huvudet?

Mer
10 år 1 månad sedan #653374 av Geta
Du behöver kanske en bettskena.
Mer
10 år 1 månad sedan #653699 av Richard
Nu har det varit såhär sen i onsdags. Febern kommer o sitter i, i ca 6 timmar. Huvudvärken blir ibland värre för att sedan lätta något, också i intervaller om ca 6 timmar. Nu kan jag vrida på huvudet, men det stramar i halsen o nacken. Jag trodde det var hjärnhinneinflammation, men ringde nyss 1177 o de trodde inte att det var det. Men de sa att man bör söka akuten för huvudvärken, eller vårdcentral för febern, då den har mer eller mindre suttit i mer än 4 dagar.

Jag har tagit Panodil, Voltaren o Ipren flera ggr om dagen, o det hjälper.

Tycker ni jag ska gå upp till akuten?
Mer
10 år 1 månad sedan #653701 av Geta
Ja, jag tycker att du ska söka akuten eller Vårdcentralen dit du hör.
Mer
10 år 1 månad sedan #653716 av koi
Jag har haft hjärnhinneinflammation då var jag yr och ljuskänslig. Och att jag inte kunde få ner hakan för det gjorde ont i nacken. Har du fått influensa kanske? Sist jag hade den hade jag ont i ögonen och benhinnorna. Det var svininfluensa.
Mer
10 år 1 månad sedan #653719 av Richard
Blir lite yr när jag reser mig, o inatt stack det lite i ögonen när jag skulle gå upp på toaletten o tände lampan.

Det fråga de på 1177 om jag kunde böja ner huvudet mot bröstet, o det är inga problem. Mår inte heller illa.

EDIT: Men mitt huvud verkar ha svullnat upp. Märkte det när jag tog på mig kepsen tidigare.
Mer
10 år 1 månad sedan #653730 av Geta
Du har inte fått infektion i dina skärsår?