PMS

Mer
8 år 11 månader sedan #741349 av mumrik
PMS skapades av mumrik
Märker ni förändringar i ert mående vid PMS?

Jag tycker jag blir direkt försämrad i samband med PMS, ökad ångest, gråtmild, irriterad och orolig...
Det som kan trösta är att titta i almanackan och tänka att det snart släpper...ta ett djupt andetag och vila.

Har ni några tips på hur ni gör för att stå ut? :tänk
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
8 år 11 månader sedan #741363 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet PMS
Mumrik, jag har precis börjat misstänka att jag kan lida av detta med PMS.
Har ej några tips, förutom vissa mediciner särskilt för PMS (men tänk på att de måste passa ihop med din nuvarande medicinering).
Mer
8 år 11 månader sedan #741367 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet PMS
Well, inte fullmåne förrän den 2/6, men det ligger ett antal trådar om PMS på sajten sedan förut. Kika här;
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=38081 " onclick="window.open(this.href);return false;]viewtopic.php?f=17&t=38081[/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=34090 " onclick="window.open(this.href);return false;]viewtopic.php?f=17&t=34090[/url]<!-- l -->
www.google.se/search?q=PMDS+vis ... y-ab&site=

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #741369 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet PMS
Hade förut en flickvän som hade svår PMS och hon opererade sig för att slippa mensvärk.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #741395 av Eos
Svar från Eos i ämnet PMS
Har jättejobbig PMS. Förr var det ännu värre då hade jag PMDD. Jag måste ha SSRI mot min PMS. Blir helt tokig annars.
Ja det hjälper att kolla i almanackan. Men förr var det faktiskt rent livshotande varje gång.
kram :hjärta
Mer
8 år 11 månader sedan #741593 av krokus
Svar från krokus i ämnet PMS
mumrik,
Japp, även jag lider av PMS. Det blev bättre när jag tog Sertralin (SSRI) men fick tråkiga biverkningar av Sertralin, och slutade därför med den. Ska börja med Brintellix imorgon och hoppas att PMS:en lugnar ner sig.

Jag har funderat på att sterilisera mig, men visst har man fortfarande mens (och antagligen PMS) efter en sterilisering. Det är ju mensen och PMS-eländet jag vill ha bort. Kastrering? Bort med hela rubbet? Vet inte om jag vågar. 8O