Kost vid förhöjt blodsockervärde

Mer
4 år 5 dagar sedan #1246450 av Geta
Tyckte att jag hade svårt för att tänka i början innan medicinen var inställd.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 11 månader sedan #1249051 av Fantasio
Jag har högt kolesterolvärde. Var på läkarsamtal för några veckor sedan. Jag fick frågan om jag hade ont i bröstet. Jag svarade jakande, men sa att jag trodde det berodde på ångest. Sedan var det inte mer med det, inga följdfrågor. Nu är jag skraj. Kan mina värden förbättras om jag slutar dricka så ofantligt mycket läsk?
Mer
3 år 11 månader sedan #1249053 av Inwatto
Till mig sa läkaren att högt kolesterol inte går att fixa med ändrade matvanor - man behöver medicin, var budskapet. Självfallet kan du må lite bättre om du minskar överkonsumtion av läsk! Det kan ju inte vara bra med så mycket socker...

Geta har inte tagit medicin mot höga blodfetter utan har någon annan metod som jag inte är insatt i.

Prata inte med hat i munnen!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 11 månader sedan #1249054 av Fantasio
Tack för bra svar som alltid, Inwatto. Jag måste dra ned, tre liter läsk om dagen måste nästan vara skadligt.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249067 av Geta
När det konstaterades att jag hade högt kolesterol, så ordinerades jag statiner. På grund av statinerna så fick jag värk i en arm och svaga lårmuskler. Statinerna förstör cellernas kraftverk- mitokondrierna. Fick sluta med statinerna.
Diabetessköterskan tipsade om rödris som såldes på Hälsokost. Det fungerade men Hälsokost förbjöds att sälja det. Det liknade för mycket läkemedel. Nu tar jag ingenting mot kolesterol. Äldre personer behöver sitt kolesterol.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249108 av Zoidar

Inwatto skrev: Till mig sa läkaren att högt kolesterol inte går att fixa med ändrade matvanor - man behöver medicin, var budskapet. Självfallet kan du må lite bättre om du minskar överkonsumtion av läsk! Det kan ju inte vara bra med så mycket socker...

Geta har inte tagit medicin mot höga blodfetter utan har någon annan metod som jag inte är insatt i.


Då har nog inte läkaren testa LCHF och fasta. Skulle kunna tänka mig testa LCHF igen, men det blir så dyrt.

Anchored in Christ ✟