Omröstning: Vaccinera mot covid-19

Omröstning: Bli vaccinerad mot covid-19?

Ja
14 53.8%
Nej
3 11.5%
Har inte bestämt mig än
9 34.6%
Totalt antal röstare: 26
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 4 månader sedan #1303121 av Admin1
Vacciner mod covid borde getts till flera hundratusen, men ingen har dött. Men i Sverige insjuknar 300 personer i covid per vecka och per 100000 invånare. 7000 har dött i covid i Sverige.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1303134 av Zoidar
Tror det dröjer till våren innan den breda allmänhteten får ta vaccinet. Först riskgrupper och äldre.

Undrar vilken typ detta vaccin är.


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303137 av Geta
Nu tror myndigheterna att man tror att vaccineringen kan påbörjas i februari-mars. Logistiken kommer nog att vara ett bekymmer.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303215 av Nissegossen
Är de på hugget börjar de i Januari vid påsk borde anställda i vården och de äldsta ha fått vaccin.

I Tyskland har de börjat både planera och bygga centraler i lokaler i idrottsanläggningar inomhus. Enkelriktad trafik de går in byter om för att kunna ta sprutan i armen vidare till ett rum för vila efter injektionen mest för att kolla om de får en reaktion på sprutan i samband med att sprutan ges.

Detta pga av ev allergireaktion av medicinen av säkerhetsskäl då man vet inte vilka reaktioner man kan få omedelbart efter. Att de får stanna kvar är för att där är sjukvårdspersonal på plats redo och kompetenta om något händer ett skydd för patienten, det skall man som patient inte förkasta och hasta iväg där ifrån.

Kort sagt lyd vad personal säger

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1303216 av Amandara
Var och en väljer själv. Jag tycker alltid det är obehagligt när makten och 3e statsmakten journalisterna pratar med samma röst. Som vid svininfluensan. De har ropat varg flera gånger redan. Fågelinfluensan. Galna kosjukan.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303235 av memphis
Har aldrig tagit influensavaccin förut, men med corona är det annorlunda. Har inte varit en sån här allvarlig pandemi tidigare under min livstid. Så kommer nog att ta vaccinet.