Hur är tandhälsan?

Mer
3 år 2 månader sedan #1324616 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur är tandhälsan?
Jag borstar tänderna en gång om dagen, men har hål ibland. Tandläkaren sa att emaljen är sönderfrätt på insidan av övertänderna...

Jag har grönt kort.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324619 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Hur är tandhälsan?
Det samma jag har ett grönt kort men ska som sagt till sjukhus tandläkaren tror att dom söver mig ska dit i april.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324642 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur är tandhälsan?
Fick grönt kort försent för att bevara alla tänder de jag har kvar gör det möjligt att ha två proteser uppe och nere som är fästa i de tänder jag har kvar. Gillar inte proteserna har dem bara på ute, det är något främmande i munnen som jag tar dåligt vid mig av. Vill inte ha dem, men behöver dem för att tugga maten och att det inte syns att jag inte har alla tänder kvar. Ingen lyx men med grönt kort har jag tänder att tugga med.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1324682 av wasp
Svar från wasp i ämnet Hur är tandhälsan?
Tandhälsan är hyfsad. Tandhygeinist var femte månad och tandläkarundersökning en gång vart år Får lätt tandsten.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324688 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur är tandhälsan?
Tandhygienisten sa att man har en spottkörtel under tungan. Det är därifrån tandstenen kommer.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324711 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur är tandhälsan?
Jag tänkte försöka slipa bort min tandsten själv med min minislip, men nä, så dum är jag inte...