Jag kollapsade igår!

  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1327985 av IM
Svar från IM i ämnet Jag kollapsade igår!
Låter som det skulle kunna varit ett blodtrycksfall, har själv råkat för det ett antal gånger, du är borta, när du faller ,tar ett litet tag och kvickna till. Tycker du ska följa admins råd och ta kontakt med din läkare, jag får blodtrycksfall alltid på Quetiapin, och då på dos 200 mg, så min dos ska vara under 200 mg för att undvika blodtrycksfall. Kanske behöver din dos sänkas, kroppen mår inte bra av för höga doser, mår du bra på medicin ska du kunna göra det även på rekommenderad dos som det brukar stå i fass. Är skeptisk till doser som ges över rekommenderad dos, den finns av en anledning till att den finns och måste man ligga över den gränsen kanske man inte hittat rätt medicin eller blir bättre hjälpt av en kombinerad behandling där rekommendationerna av dos följs.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327986 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Jag kollapsade igår!
Man kan svimma av lågt blodtryck. Det gjorde jag en gång och min kp tog notis om det men brydde sig inte ett skvatt om det för övrigt. Det kan vara helt godartat oxå. Har aldrig hänt mig igen. Prata med din ssk och hör vad hen har att säga.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328169 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag kollapsade igår!
Blodtrycksfall brukar man känna av. Det känns som man håller på och svimma. Okinons problem verkade komma plötsligt och utan varning.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1328200 av IM
Svar från IM i ämnet Jag kollapsade igår!
Det gör blodtrycksfall också kommer plötsligt, man känner av yrseln men det går snabbt från det du känner av den och att du faller avtuppad.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328236 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Jag kollapsade igår!
Hade quetiapine en kort sträcka av mitt liv.. svimmade i duschen av den.. märkte fallet och jag var medveten hela tiden..
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1328262 av IM
Svar från IM i ämnet Jag kollapsade igår!
Är inte medveten om fallet, du kan få blodtrycksfall, där du inte faller, men får yrsel, och får stå stilla till det gått över. ljud omkring försvinner men du står på benen. Och sen är det de du faller av Quetiapin tar jag inte nu , men man kan undra vad det är för medicin den måste påverka centrala nervsystemet. 400 mg och du får problem med balansen, om du inte faller först, det är en obehaglig medicin eftersom den har förmåga att påverka så starkt.